Ik heb in het verleden al een keer eerder een Carisma GDI gehad (eerste model) en deze gaf ik altijd goede volsynthetische 5W40 olie. Bij een koude start liep de motor sneller lekker soepel en voor mijn gevoel liep hij ook stiller.
Nu heb ik wederom een Carisma GDI en ben ik voornemens om ook deze op 5W40 te laten lopen. Nu heb ik ergens gehoord dat deze dunnere olie niet goed zou zijn voor de klepstoters...
Weet iemand of dit ook zo is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
www.kroon-oil.com Even kenteken intikken en dan krijg je te zien wat erin moet/kan.
suc6
Peter
Ik heb ook sinds een maand of 4 een carisma GDI uit 2001. Heb hem gekocht bij een autobedrijf met een servicebeurt en na een aantal dagen begonnen de klepstoters te tikken, dat kwam doordat de garage er 10w-40 in had gedaan. Nu zit er 5w-30 in en dat gaat vele malen beter hij tikt nog wel maar alleen bij koude motor. Het is wel hele dure olie meer dan 25 euro per liter. Ik heb ook gekeken op de pagina van kroon olie maar daar word je niet veel wijzer van. Het beste kun je even een mitsubishi dealer bellen. Wat ook erg belangrijk is voor de GDI is de benzine die je tankt, dat moet Shell V-Power zijn of BP Ultimate omdat die schoner branden en een hoger octaangehalte hebben. Gewone euro benzine is 95 octane en dat is erg weinig, V- power is in nederland 97 en BP Ultimate 98 Wat ook verstandig is is dat EGR uitlaatgasregulatie dichtmaken want dat is een grote vervuiler voor de motor (goed voor het milieu maar zeer slecht voor je motor).
15 jaar
Link werkt niet , moet zijn http://www.lubricantadvisor.valvolineeur...
en het is octaangetal (geen octaangehalte)
mvg,
Hans.
de castrol 5w-30 edge of 5w-40 full syntetisch is de beste keuze
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar