Heb het volgende (technische) probleem.
Tijdens het rijden op de rijksweg, 100/120km p/u begon opeens de motor te sputteren en te ploffen uit de uitlaat en sloeg vervolgens af.
De dashboardverlichting brandde gewoon nog, dus nog wel spanning over de instrumenten. voorafgaand verder geen problemen gehad.
Na de auto op een veilige plaats te hebben "geparkeerd" geprobeerd de motor opnieuw te starten. De startmotor draaide wel rond maar de motor
sloeg niet aan. Hierop de auto naar huis gesleept. De volgende dag de auto opnieuw geprobeerd te starten, en jawel hij startte. Bij het geven van wat gas, via het gaspedaal, sloeg de motor af. Hierop opnieuw de auto gestart en nu langzaam in het gaspedaal ingetrapt. Nu bleef de motor wel draaien maar sloeg naar verloop toch weer af. Op het moment dat de motor start en draait, draait deze enigszins wel stationair, maar kan omdat er geen toerenteller inzit, niet zeggen hoeveel tpm. Bij het gasgeven slaat de motor af, en zonder gas blijft deze enige tijd "stationair" draaien.
Bij het losdraaien van de oliedop op de kleppendeksel, bleek dat er behoorlijk wat lucht uit kwam bij een draaiende motor. - IS DIT NORMAAL? - ook bleek dat de koelvloeistof reservoir leeg liep langs het blok en dat de radiator zonder koelvloeistof kwam te staan. Hierop geprobeerd de DLC stekker te vinden - WAAR ZIT DEZE? - maar kon deze niet vinden onder het dashboard bij de bestuurderszijde en bij de zekeringenkast/relaiskast onder de motorkap. Geprobeerd via Google te zoeken naar de oplossing van deze problemen ( DLC en motorisch probleem) maar helaas. Ook de dealer gebeld maar hebben voorlopig geen tijd om een diagnose te stellen.
Wie kan mij op weg helpen bij de volgende vragen, heb de auto hard, en snel weer nodig?
- Wat kan het technische probleem zijn
- Waar zit de DLC stekker of hoe is de technische diagnose simpel vast te stellen
- Hoe komt het dat de koelvloeistof wegstroomt, zit geen gat in het reservoir./radiateur Loopt leeg zodra de motot gestart wordt en mogelijk
druk opbouwd.
- Bij het openen van de radiateur vuldop, met draaiende motor, ontstaan luchtbelletjes.
- verder loop de motor netjes, maakt geen tikkend (metaal-achtig )geluid.
Bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik het zo lees zeg ik dat je koppaking lek is.
Laat dit even kontroleren bij een garage.
Gr. Harry
Sorry Harry
Ik wist even niet hoe ik terug kon reageren, maar zoals je ziet, gelukt.
Ik zal een dezer dagen de compressiedruk meten van de cilinders. Bij navraag garage bleek de reparatie, cilinderkoppakking-klepdekselpakking- vlakken- reinigen - distributieketting/riem - en de daarbij kleine bijkomende onderdelen, op 1200,- te komen. De auto ziet er nog goed uit, geen roest, wel wat parkeerdeukjes, dus misschien toch nog de moeite waard.
Ik laat het je nog wel verder weten!
Nog hartelijk dank voor je snelle ractie!
Michel
13 jaar
Geen dank.
Suc6 Gr. Harry
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Runner of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar