Mitsubishi Space Runner: Start moeilijk, rookt verschrikkelijk en staat te schudden.

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2000 TD

Wij hebben hier een Mitsubishi Space Runner 2000TD met 184000 km die moeilijk start. Als hij start staat hij te schudden en er komt veel witte rook uit. Als we gas bijgeven gaat het weer goed. We hebben de gloeibougies uitgemeten en er zaten twee kapotte in, die hebben we vervangen. We hebben de distributieriem gecontroleerd of die niet versprongen was, alles ok. Vooraleer we alles onderstboven gooien, had ik graag eens jullie mening gehad. Alvast bedankt voor jullie hulp, na het oplossen van het probleem geef ik een seintje.

Katrien

Geplaatst door Katrien (0) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Space Runner? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

wim12199 (0) PRO, 12 jaar geleden

Koelwater weg?

jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden

duidt inderdaad op koelwater in cilnders koppakking, kop gescheurd ?

Katrien (0) PRO, 12 jaar geleden

Koelwater staat goed.
Olie ziet er ook goed uit.

wim12199 (0) PRO, 12 jaar geleden

een electronische brandstofpomp?

Katrien (0) PRO, 12 jaar geleden

Ja, t'is een electronische brandstofpomp. T'is van die laatste modellen in dat type. We hebben al eens andere injectors ingestoken ook, maar t'blijft hetzelfde. De gaten waar de injectors inzitten zijn wel wat zwart.
Misschien is het de injectiepomp? We zouden de pomp eens willen laten uittesten, maar blijkbaar heeft er mommenteel niemand geen tijd om dit te doen. We overwegen om toch eens de culasse af te nemen. Er zit nogthans niet echt druk op het water en het is ook niet geminderd. Zoveel witte rook en zo staan dansen op ralenti hebben we nog niet veel meegemaakt. Alvast bedankt voor de hulp.

paulmichiel (0) PRO, 12 jaar geleden

Staan de kleppen goed ?

Katrien (0) PRO, 12 jaar geleden

Het was de dieselpomp.
Ze hadden een eigen dieseltank en die moest weg. Ze hebben de vuile grond uit de tank met de rest van de diesel in de tank gegoten!!!!
En dat zeggen ze u pas na lang zoeken, en na een kruisverhoor!
Iemand een idee wat zo een herstelling van een dieselpomp kost?
Ik heb de wagen overgenomen en zou hem misschien nog laten herstellen.
Alvast bedankt voor alle hulp.

fury (0) PRO, 12 jaar geleden

Goh da komt me bekend voor.. Hier een berlingo gehad. Pompas gebroken...achteraf ook hoop water in het brandstof systeem. Occasie pomp gehaald op de sloop.. gemonteerd. Keurig op tijd gezet. Motor starten maar roken als een ketter. Verdacht de verstuivers (die kunnen zeker ook schade hebben gehad van dat water)...Alle verstuivers gewisseld door die van het donor blok. (eerst laten testen)..nog net zo roken als voordien. Lagere toeren roken als een ketter (blauw)...bij warme motor iets minder..maar gekke ding komt wel door de roetmeting (op toeren word rook minder). Dus het blijven rare gevallen. Wrs was de occasie pomp toch niet zo goed.

Mocht de wagen toch ooit gesloopt worden en de km's zijn nie extreem..dan heb ik mss nog wel intresse in wat delen. Zijn nu een ouder type blok (4D65T) in een oldtimer aant bouwen.

Veel suc6! Heb evt nog adressen voor pomp revisie. Maar die zet ik hier niet openbaar.

greetz!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Runner of stel zelf een nieuwe vraag.