Hallo,
Heb zojuist de spanning van mijn multiriem nagekeken. Wilde deze naspannen. Ik zag toen dat deze half naast de onderste poelie liep. Hoe kan dit gebeuren,want als het goed is staan de drie poelie's op een lijn?!.
Kan het lager van de onderste poelie versleten zijn (km 220.000),want als de motor draait, lijkt het of het poelie-wiel zijdelings op en neer beweegt!?.
Ik heb alles losgehaald en opnieuw gespannen. Nu lijkt alles weer in orde,maar weet natuurlijk niet of dit ook zo blijft.
bvd AD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Die onderste poelie waar jij het over hebt is hoogstwaarschijnlijk de krukaspoelie.
Zit in het midden van deze poelie toevallig een bout waar een 22 dop overheen past?
Dan is het de krukaspoelie.
Zorg ervoor dat deze poelie GOED vast zit. Deze dienen normaal met een moment van 180 nm vast te zitten.
Net om te voorkomen wa bij jou gebeurd is, dat de riemen eraf lopen.
Ook zijn de trillingen die worden veroorzaakt door het wiebelen van de poelie niet goed voor de krukas zelf.
Deze trillingen vind de krukas echt niet fijn! De poelie zelf natuurlijk ook niet, met een beetje pech en als je te lang doorrijdt met de auto, heb je kans dat je de neus van de krukas opnieuw moet laten afdraaien omdat het vlak van de krukas dan niet meer recht is.
Mijn advies, zet hem met een luchthamer vast of rij even voorbij een garage en vraag of ze de krukas poelie even vast kunnen zetten. Met een gewone ratel lukt het namelijk niet omdat je dan de krukaspoelie gewoon ronddraaid, zonder dat de bout voldoende aangetrokken wordt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Mvg,
Maurice
Waarschijnlijk is de vulcanisatie van het rubber tussen de kern van de poulie en de buitenste ring, waar de multiriem overheen loopt, losgelaten. Dit kan je controleren door de buitenste ring op en neer te bewegen, hier mag absoluut geen beweging in zitten, als het rubber los zit merk je dit meteen doordat je die ring goed kan bewegen. Succes...
[quote=Bullet]Waarschijnlijk is de vulcanisatie van het rubber tussen de kern van de poulie en de buitenste ring, waar de multiriem overheen loopt, losgelaten. Dit kan je controleren door de buitenste ring op en neer te bewegen, hier mag absoluut geen beweging in zitten, als het rubber los zit merk je dit meteen doordat je die ring goed kan bewegen. Succes...[/quote]
Hier denk ik ook aan,en als dit zo is dan ook goed naar de distributieriem en kappen kijken of deze niet zijn beschadig door dat aanlopen/swabberen.
Bleek inderdaad de vulcanisatie-laag te zijn van de krukas poelie. Nieuw kost die 180 euro ex.
Heb dus maar een gebruikte gekocht voor maar 80 euro, bij XXXX Mitshibushi in Kaatsheuvel.
Prima zaak,hebben gewoon alles liggen voor alle types van Mitshibushi.
Bedankt voor de reacties.
AD
Regel 6 van de forumregels: het is verboden om reclame te maken.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Space Wagon of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar