Hallo,
Na vervangen |(sneller)Spruitstuk(O2sensor nu op spruitstuk.Maar zat bij orgineel net voor cat |),downpipe naar cat (cat is orgineel)vanaf cat ,een catback uitlaatset,
met bijbehoorend gat voor 2de sensor(downstream) .
Nadat deze was aangepast kwa overzetten flens ivm usa mod en europ dat TOEN niet paste.
bij montage begaf de voorste o2 sensor het huizing doorgeroest.
Na bestellen van deze ,O2 OXYGEN SENSOR 13OHM 4W MITSUBISHI ECLIPSE 99-95
Voorzichtig geweest ivm ceramisch deeltje.
nu start hij moeilijk en loopt niet stationaor,engine light brand.
Kan dit ook door verandering van spruit/uitlaat komen ,of positie van sensor .
Orgineel zat deze halverwege 1 deel ,voor cat.Deze zit nu dmv ander spruitstuk (4-1) op onderste deel waar
deze 4----->1 is gegaan de sensor nu zit.
Of heb ik verkeerde sensor wat mij niet het geval lijkt
Hoop dat iemand uitkomst kan bieden
MVG alex
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien heb je een stekker vergeten erop te zetten,maar je kan ook eens even accupool loshalen dan gasklephuis reinigen,accupool er weer op en starten met alle verbruikers uit (kachel/verlichting e.d.d) en dan minimaal 10 minuten stationair laten draaien.(tenminste als hij dan wel stationair blijft draaien).Dan leert hij zich opnieuw in.
Ik geloof niet zo in die snellere spruitstukken. Ik heb er diverse getest (op een rollenbank) zelfs in combinatie met chip-tuning en ik kreeg nooit meer vermogen
Ik zou het orginele spruitstuk terug zetten.
Het verplaatsen (verder weg of dichterbij de motor) heeft invloed op de lambda-regeling van de computer.
Deze is afgestemd op de oude plaats. Is vooral van invloed bij stationair.
Met sneller spruitstuk en vermogen
er bij krijgen ,dat moet wel ivm dat orgineele pijpdelen verschillende lengtes hadden van elkaar.
De nieuwe Zijn allemaal evenlang voordat ze bij elkaar komen.
Zou het mogelijk zijn om sensor te verplaatsen dmv nieuw gat boren op ongv zelfde plek als orgi???
Alvast bedankt
voor antwoorden
en nieuwe ideeen
15 jaar
Slecht starten kan nooit aan de lambda liggen. Deze wordt bij de startprocedure NIET gebruikt.
Waarschijnlijker is de temperatuursensor of een positiesensor ( nokkenas of krukas.)
Groeten Marcel
Diegene die ik getest heb, hadden ook allemaal even lange kanalen. Zowel 4 in 1 als 4 in 2 in 1 geprobeerd.
Helaas geen winst, wel lege portemonnee's.
Na dat ik vandaag 10 min = afgehaald en terug gezet (ecu reset)bij starten meteen aangeslage.
voorheen ging moter lampje na enkele sec aan en liep hij onregelmatig en te met rijden direct op het gas (reactie).maar nu bleef lanpjew uit en liep hij goed.
Na ongv 10 min hebben gewacht ,terwijl auto stationair liep.gaf ik gas en lampje kwam weer tevoorschijn.
Heb ik tesnel gas gegeven??
Maar is het een optie,?om sensor op ongv zelfde plek ,voor de cat teplaatsen dmv zelf gat boren.
Maar op sensor zitten 2 zwarte,zou het ook nog mogelijk wezen dat ik de 2 zware moet verwisselen .die verlopen
namelijk wel in apparte kleuren??
Orgineel terug zetten gaat moeilijk omdat de orgineele flens aan nieuw spruit is gelast .
(flex gedeelte orgin uitlaat stuk ..niet te krijgen in nl .eveneens als transistor)en omdat de voorpijp aleen paste op dat spruit ivm inelkaarschuif systeem .
Heb ook volledige uitlaat vervangen voor catback
mvg
15 jaar
Wat is een catback? Is dat een lege pijp?
Zal wel. Is de kat leeg of niet?
nee de cat is als enige orgineel
heb ondertussen sensor naar achter verplaatst. .
Orgineel zit hij op 80cm uit spruit .Maar bij de aangepaste kwam dat in
flexible deel ,dus moest ik hem op 74 cm zetten maar nogsteeds probleem.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Eclipse of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar