👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Sinds juni 2002 ben ik in het bezit van een Carisma 1.8 GDI Classic KM stand aankoop 10.800,huidige Km stand 52300, hiervoor met veel plezier in een nieuwe Carisma 1.8 GDI uit okt 1998 gereden zonder enig probleem.
Het eerste probleem met de huidige auto was niet goed sporen, dit is opgelost door zwaardere voorveren te plaatsen.
Vervolgens begon deze rond 15.000 Km sporen te vertonen van onregelmatig lopen,vooral merkbaar in de derde versnelling tussen 1900 en 2600 toeren,lopen op onnodig stationair hoog toerental 1500 - 1700 toeren, laatste tijd ook merkbaar in vierde versnelling bij 80 Km/u wat heeft geleidt tot veelvuldige garagebezoeken waarbij o.a. de software regelmatig is aangepast, opnieuw inleren van de motor, 2 x carbon blasten, 2 x gasklephuis gereinigd, overgegaan op full synthetische olie, tanken van Shell V-Power enz. enz. enz.
Dit probleem leidde vorig jaar tot aanzienlijk vermogenverlies tijdens het rijden met de caravan de helling op in Frankrijk.
Laatste reparatie is van eind juli waarbij het gasklephuis is vervangen, rsultaat eigenlijk nihil.
Wat niet is gebeurd is vervangen van electronische unit, gaspedaalregelaar, gasklepregelaar,Lambda sonde, overige regelsensoren(Mas of MAF enz.) of vervangen/verwijderen/wijzigen van de EGR klep.
Wie heeft hiermee ervaring en/of heeft de ultime oplossing voor dit probleem??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het is erg jammer dat de site vervuild wordt door"Peter" die zijn gegevens ook nog heeft verborgen!!!!
Waarschijnlijk werkloos of geen vrienden, maar ja,
Gelukkig zijn er nog wel Mitsubishi rijders die serieus op aangegeven problemen ingaan.
De tip van Harrie Jansen betreffende de vervanging van bougies was een regelrechte treffer.
Sinds afgelopen dinsdag heb ik een perfect lopende Carisma GDI en hij loopt en trekt super.Jammer dat dit zoveel garagebezoeken heeft gekost.
Dus GDI rijders, heb je problemen met inhouden, hortend en stotend lopen bij lage toeren etc. Laat of vervang de bougies!!!!!
Peter,
als je een grap wilt maken doe dat dan op mijn E-mail adres.
Ik ben blij dat je werk en vrienden hebt en niet blij dat je jouw gegevens verborgen hebt.
Ik kan dan ook niet anders dan op deze wijze reageren aangezien je je E-mail adres niet hebt getoond. V.w.b. relativeren en persoonlijk opnemen, lees mijn probleemverhaal nog een keer dan weet je wat relativeren is.
Discussie gesloten en ik hoop dat er GDI rijders zijn die wat aan het verhaal van Harrie en mij hebben, het voorkomt een hoop irritatie en je kijkt weer heel anders aan tegen Mitsubishi
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar