Hallo, heb dit forum al verscheidene malen bezocht, maar tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden voor mijn probleem, dus val ik maar direct met de deur in huis ;p:
Het stationair toerental schommelt (van goed naar te laag) en check engine lampje ligt (soms) op. Wanneer je het gaspedaal echter voldoende indrukt (tijdens het rijden) gaat het direct uit, maar van zodra je terug 'normaal' rijd, licht het terug op. Auto rijdt voor de rest normaal.
Diagnose geeft als uitslag code 14 = gasklepsensor.
Heb gasklep en -behuizing uitgekuist, gasklepsensor en actuator regeling stationair toerental (= stappenmotor?) gekuist, actuator regeling stationair toerental op werking getest (door er 6V op te zetten): ok, maar niets schijnt dus iets uit te halen.
Heb volgende procedure uitgevoerd om de ralenti bij te stellen: contact op (15sec), contact uit, actuator regeling stationair toerental loskoppelen, motor starten en ralenti regelen --> wagen draait perfect. Vervolgens contact uit, actuator terug aansluiten --> zelfde probleem doet zich voor.
In mijn'handleiding' staat: "Let erop dat de actuator regeling stationair toerental in de afstelpositie staat". Deze verroert zich echter nooit, maar blijkt op zich wel te werken (6V methode).
Ziet iemand hier enige klaarheid in?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gaat dus over een Lancer van '91, 1500cc 12V, MPI. Wagen heeft 78.000km.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar