close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Lancer: probleem met Mitsubishi Lancer 95 na vervangen bekrachtigd stuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Probleem met Mitsubishi Lancer 95 na vervangen bekrachtigd stuurhuis.
Wagen heeft problemen met bekrachtiging wisselend, stuurt veel zwaarder dan oude stuurhuis
Moet meer draaien aan stuurwiel dan vroeger
Ondanks goed uitlijnen blijft stuurstand scheef naar links.
Wagen corrigeert zich moeilijk uit de bocht.
Wagen 4x terug naar garage en 2x uitlijnen.
Hoezen niet goed gemonteerd, stuurstangen links en rechts niet goed opgelijnd bij 1e oplevering
Vermoedelijk stuurwiel gedemonteerd. (kappen achter stuurwiel zijn verwijderd geweest, lagen open met duidelijk kierstand bij oplevering)
Uitlijner heeft op reparatiedag wagen teruggestuurd volgens zijn zeggen omdat de wagen aangeleverd zou zijn met stuurwiel op de kop gemonteerd.
Alhoewel ervaren derde proefgereden, blijven de klachten staan.
Reparateur stelt verhaal steeds bij. Onderhand vind hij mij waarschijnlijk geen leuke klant.

Geplaatst door

robsmit (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zit er wel een stuurhuis op van dezelfde type

onbekend, onduidelijk wat er nu onderzit. reparateur werkt niet mee.
kapt zaak met dat de auto 200% goed is. Mij is verteld dat het een alternatief zou zijn voor begin,
na afloop verhaal een origineel gereviseerde. Gezien wat mij op valt dat laatste niet dus

robsmit 0

16 jaar

kijk als een stuurhuis van een sloopauto afkomt kan het wel eens zo zijn dat hij schade heeft gehad en je stuurhuis een opdonder heeft gehad,maar wel knap lullig van dit bedrijf als je auto niet goed wordt afgeleverd is dit een slechte zaak,die monteur moet toch ook voelen dat er iets niet klopt,en net zolang zoeken totdat de klant tevreden is.

maar met het uitlijnen moeten ze toch wel je stuurstand recht kunnen krijgen dat is gewoon een kwestie van stuurstangen geven of nemen links en rechts

Het uitlijnen schijnt niet goed te gaan om een onbekende reden. Net contact gehad met betere reparateur heel eind verder op die het op een veel hoger vaktechnisch niveau kon brengen en wederom zware verdenkingen heeft op dat z.g. nieuwe stuurhuis wat je dan ook niet uitgelijnd krijgt. Of bij revisie/fabricage iets fout gegaan, of hoort er niet onder of is bij montage beschadigd dan wel te strak afgesteld > beschadiging. Kleinigheidje met vervelende gevolgen. Maar daarvoor wil hij hem eerst zien. Eenmaal iets geconstateerd wil hij het ook niet corrigeren vanwege de aldaar geldende wetgeving ketenaanspakelijkheid. Maar of zijn theorie klopt moet wachten tot hij hem gezien heeft. Feit is ook de vrijwel afwezige stuurspeling of het niet goed vrijbewegen van de rack met of zonder stuurstangen. De theorie hij doet het of hij doet het niet is gewoon niet waar die mijn reparateur stelt. Oftewel , welzeker kan de zaak zwaarder gaan lopen of vastlopen bij bep. condities. Een aantal dingen kunnen hier oorzaak van zijn. De tijd van de simpele 60's en 70's autos is voorbij.

robsmit 0

16 jaar

Nu net in de oprit zie ik wederom de bekende oliedruppels liggen. Komt dit door restolie van de reparatie of het ook lekgaan van dit nieuwe stuurhuis op dezelfde rechterzijde?

robsmit 0

16 jaar

Vanochtend de Lancer elders op de brug en proefrit. Oliedruppels. afkomstig van olieresten bij uitwisseling achtergebleven op chassis. Stuurhuisidentcode zou vlgs hun mening weinig opleveren daar bij meerdere merken dit probleem bekend is dat revisiebedrijven toch wat anders gaan doen om tot functionerend stuurhuis te komen , dat de overbrengingsverhouding dan kan gaan afwijken. Zou al eerder voorgekomen zijn bij b.v. volkswagen. Originele stuurhuizen nieuw zijn te duur. Proefrit wagen acceptabel bevonden. Men vond het niet goed kunnen uitlijnen wel een raadsel omdat er voldoende schroefdraad links en rechts op de stuurarmen zat.

Kortom niet de eerste wagen met afwijkend stuurhuisgedrag na wisseling, los van Mitsubishi. Een ander melde dat het voor kon komen bij zelfde type auto dat er verschillende soorten passende stuurhuizen in omloop zijn met andere verhouding af fabriek. Of dit bij deze Lancer 1.6 GLI 1995 ook zo is kon niet bevestigd worden.

Volgens hun zeggen was men al VW golfs tegengekomen waar na uitwisseling de wielen tegen het spatbord gedraaid konden worden. Of dat ze in bep. posities vreemde geluiden maakte.

Ook het fenomeen, gelijkblijvend stuurolieniveau en toch lekkage die later pas wordt opgemerkt werd uitgelegt.
Kennelijk ook al vaker gezien. (Nog niet doorlekkende afdekhoes).

robsmit 0

16 jaar

Wagen elders gezien en proefgereden. Stuurbekrachtigingsprobleem, zwaar sturen en moeilijk terugkomend laatste stuk uit de bocht (moet duidelijk nageholpen worden) bevestigd aldaar. Denkt aan te krappe speling. Aantal omwentelingen 3 en een halve slag moet kloppen en zit nu gelijk verdeeld. Uitlijning niet goed. Of bij de omwentelingen de wieluitslagen ook kloppen niet na te gaan. Correcties kon en wilde men ook niet maken als buitenstaander van gepleegde reparatie. Draadeindverschil wijzend op duidelijke rechtsvoor toe-out. Wat leid to stuurwiel links uit midden. Eigenlijk hadden we met vliegertouw de draaicirkel moeten op meten

Wagen verder in zijn geheel totaal bekeken op alle aspecten. Mooie wagen, geen roestspatje., wel nog wat ander te verwachten onderhoud.

Leverancier van stuurhuis bij puur toeval gevonden, had het mijne net retour gekregen. Aanbod om langs te komen om het aldaar te bekijken. Is wel ver weg. Niet te zeggen waar in het proces het probleem is opgetreden.
Leverancier minder tevreden dat kapotgestokken nieuwe afdekhoes, vervangen is door 13 jaar oude hoes van oude stuurhuis. Van de verkeerde zijde als dat wat uitmaakt? Mijn oude stuurhuis ligt nog bij hem op de werkbank.

Hij doet de ganse dag stuurhuizen, ik drie keer op de 30 jaar. Rijervaring > 1000.000 km werelwijd op verscheidenheid voertuigen, velerlei terreinsoort, links en rechts, wrakken en slechte wegen. mijn referentiemaat is een braziliaanse VW kever na een jaartje in de open dag mijnbouw. Laatse keer probleem 27 jaar geleden met nieuwe Hyunday Pony in Suriname, verwrongen staal radiaal banden (merk Hankook), steigerende pony. Een oude opa met garageschuur achter de Memre Boekroe kazerne heeft dat uiteindelijk met aftandse balanceerbank uitgevonden dat loopvlakken slingerden en er 2 voorradige michelins opgezet, probleem over

Wagen niet uitgeprobeerd op testcircuit, ben ik te zuinig voor. Probleem heeft iets weg van Renault R10 met motor achter en geen ballast in de bagageruimte voor en sterke zijwind vrachtwagens inhalend.

robsmit 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Lancer of stel zelf een nieuwe vraag.