Hallo Allemaal,
Misschien wat onnozel, maar weet iemand de keurencode zoals die op dit type gebruikt worden? Ik word absoluut geen wijs uit die stekkers die in het dashboard liggen. Er ligt een pracht radio/cd speler te wachten om gehoord te worden, maar zo wordt dat niets. Er is wel een adapter te koop, maar die kost de wereld. Alvast bedankt voor jullie input.
Groeten,
Jan
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Jan,
Misschien word je hier wat wijzer: http://www.problemcar.nl/index.php?topic=4169. Op de daar genoemde site kun je vast wat vinden.
Succes, Thijs
Hallo Thijs,
Dank je wel voor de tip.
Helaas betreft het hier een Opel. Ik heb zelf een Astra F gehad en dit probleem met de display opgelost door een draad los te halen. In mijn Mits is het anders. De aansluitingen van de stekker zeggen mij helemaal niets. Ik kan nog proberen aan de hand van de gebruikte kleuren een en ander uit te zoeken. Gelijke kleuren zijn vaak gelijke speakers. B.v. grijs/rood en groen/rood. Doordat beide draden rood bevatten, zouden ze bij elkaar kunnen horen. Ik denk dat ik gewoon even moet klooien. Iets anders zit er niet op. Ik heb van niemand doorgekregen wat de kleuren zijn. Volgens mij moet dat niet moeilijk zijn. Als je achter op je eigen radio kijkt moet je zo kunnen zien wat waarop zit. Jammer.
Groeten, Jan
21 jaar
Jan,
Ik bedoelde eigenlijk niet zozeer de discussie over die Opel, alswel de link naar http://www.12vhifi.nl/. Daar word je vast wat wijzer. Bij die Opel ging het over 'theorie' en 'ISO-connectors' en nu kom je vast verder.
Succes, Thijs
Thijs,
Ik ben inderdaad o de agina van bedoelde site geweest. Het probleem zit hem in het feit dat de Mits geen ISO connectoren heeft. De pin bezetting is daardoor niet op een eenvoudige manier te achterhalen. Indien ik de door Mitsubishi gebruikte kleuren zou weten wordt dat een stuk eenvoudiger. Dan weet je waar wat zit. Het gaat dus om de connector van de auto.
Ik dank je wel voor jou moeite dat je zelf ook even bent wezen kijken. Goed gevoel geeft dat.
Groeten,
Jan
21 jaar
Jan,
Ff nog... ik heb ook zelf maar eens op de genoemde site gekeken, en volgens mij vind je bij het onderwerp 'ISO-connectors' onder 'theorie' inderdaad de kleurcoderingen die je zoekt.
Succes, Thijs
Thijs,
Ik ben inderdaad op de pagina van bedoelde site geweest. Het probleem zit hem in het feit dat de Mits geen ISO connectoren heeft. De pin bezetting is daardoor niet op een eenvoudige manier te achterhalen. Indien ik de door Mitsubishi gebruikte kleuren zou weten wordt dat een stuk eenvoudiger. Dan weet je waar wat zit. Het gaat dus om de connector van de auto.
Ik dank je wel voor jou moeite dat je zelf ook even bent wezen kijken. Goed gevoel geeft dat.
Groeten,
Jan
21 jaar
Heb je een galant oud of nieuw model? oftewel modeljaar 1986-1992 (uitgeleverd tot april 1993) of 1993-1996?
20 jaar
Hoi Jan-Jaap,
Ik heb het oude type. Het probleem is echter opgelost. De Mits dealer heeft een adapter die je tussen de connector van de auto en die van de radio zet. Voila, probleem weg. Kosten waren slechts 15,00.
Bedankt voor jou reactie. Heb jij een schema of zo?
20 jaar
Beste Jan-Jaap,
Ik heb nog wel wat andere problemen met mijn trouwe voertuig.
Ik heb er alleen absoluut geen verstand van. De auto wil niet lopen op benzine. Zodra ik van gas overschakel begint hij te stotteren en te klapperen. Vette klappen dus onder de kap.
Ook trekt hij minder goed als je vol gas geeft. Bij half gas versnelt hij beter, maar voor mijn gevoel nog steeds onder de maat. Ik weet dat het geen raceauto is, maar toch. Het probleem is niet steeds van hetzelfde niveau. De ene keer is het erger dan de andere keer. Ik heb het in de gaten gehouden, maar ik kan geen omstandigheden ontdekken waarbij het constant gebeurt. Vochtig of droog weer maakt dus niet uit. Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn?
20 jaar
Ik ben meer van de electronica dan van het benzine/gas gebeuren maar wat ik zo zou kunnen denken is of de bougiebekabeling nog wel helemaal goed is? Dan zou de bougie niet goed meer kunnen vonken waardoor die op gas eventueel beter zou kunnen lopen dan op benzine (gas is nog net iets ontvlambaarder dan benzine) of je brandstofpomp ofzo? kunnen 1000 en 1 redenen zijn vrees ik, kan de garage niets vinden?
20 jaar
Hallo Jan-Jaap,
Het klinkt bizar, maar voor een garage hebben wij budget.
Ik begrijp dat de auto op de computer moet om onderzocht te kunnen worden. Dat zullen ze niet voor niets doen. Als ik de autobusiness een beetje begrijp, moet alles geld kosten. En niet zo'n beetje ook. Logisch natuurlijk, want zij moeten ervan eten. Maar voor ons zit het er dus even niet in. Lang leven de euro.
Groeten,
Jan
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Galant of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar