close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Carisma: roest op het uitlaatspruitstuk

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 gl

wij hebben sinds kort een mitsubishi carisma uit 1997 1.6 gl.
op het uitlaatspruitstuk en de carterpan zit wat roest vorming ( niet doorgeroest ) hebben mensen meer last van dit
probleem met dit soort model auto.
en wat zou je het beste kunnen doen om verdere roest vorming tegen te gaan.

Geplaatst door

famrinsma (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Carterpan, even afborstelen met een staalborstel, en goed in de tectyl zetten.

Uitlaatspruitstuk, is geheel normaal, niets aan doen.

Groeten Marcel

Auto toevallig bij ene Sytze Jansma gekocht ?????

hellbat 0
badge

17 jaar

dus aan het spruit stuk niets doen ook als de roest best veel is ( aansluiting van spruitstuk naar moterblok )

en wat voor tectyl kan ik het beste gebruiken.

en nee ik ken geen sytse.

bedankt voor respons.

afz fred

famrinsma 0

17 jaar

ga even bij Sytze langs, die weet wel hoe je die carterpan moet behandelen, is een kleine moeite

Zit vlakbij het vliegveld, autobedrijf Cars&Creations.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Precies, kun je niet missen.
Bovendien: maak je niet druk om roest om een uitlaatspruitstuk. Dat wordt altijd heet en koelt weer af.
Roest dus altijd maar roest echt niet direct door............

Santa 0

17 jaar

Carter idd even ontroesten en behandelen, spruitstuk niets aan doen. Al zou je de moeite nemen om te ontroesten en te primeren, het is zinloos, na 1 rit warm en koud te zijn geweest is het meteen weer zo. Niets aan te doen. Verf brand er meteen af en buiten dat is de wanddikte zo groot, dat ie onmogelijk door kan rotten.

Rinsma? Ik ken geen Rinsma.....

Sytze Jansma

sytze 0
badge

17 jaar

Okee, DAT schreef ik dus ook al......
Ennuh,.IKKE ken WEL ene RITSMA....??

Santa 0

17 jaar

o-oh, dat mag je niet zeggen, in de volksmond bekend als Rintje R.

hellbat 0
badge

17 jaar

hoe moet ik ontroesten ean wat zijn de kosten hiervan ??.

famrinsma 0

17 jaar

Je hebt een staalborstel, spul om te ontvetten (ammonia of spiritus), zinkspray en tectyl bodysafe (o.i.d.) nodig.

Nico8119 0

17 jaar

dus eerst het meeste roest van de carterpan verwijderen met een staal borstel dan ontvetten en dan met bodysafe inspuiten.

bedankt voor hulp

famrinsma 0

17 jaar

Zo ongeveer. Maar je moet niet de illusie hebben dat de roest wegblijft. Oja, spuit het gebied rond de afvoerplug niet in. Diegene die de olie van je motor verwisseld zal je dankbaar zijn. De carterpan wordt best wel heet en de tectyl bodysafe zal waarschijnlijk gaan uitzakken waardoor de carterpan best wel een vieze vette bende wordt.

Nico8119 0

17 jaar

Anders even naar de AHC, daar weten ze er wel raad mee Fred, of moet ik vuuradem zeggen, heheheh.

sytze 0
badge

17 jaar

[quote=famrinsma]dus eerst het meeste roest van de carterpan verwijderen met een staal borstel dan ontvetten en dan met bodysafe inspuiten.[/quote]
Als je het GOED wilt doen zou je de boel EERST moeten ontvetten, daarna ontroesten, vervolgens nog een keer ontvetten en dan behandelen.
Maar voor een carterpan maakt het toch niet zoveel uit omdat hij niet echt in het zicht zit.

Santa 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.