Mitsubishi Colt: Semi-automaat afstelling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Goedendag,

Alweer een tijdje terug dat ik hier iets gevraagd heb, maar nu heb ik toch een probleem...

Wij kregen een Colt binnen met de ANWB, de auto stond vast in een versnelling en wilde niet starten.
Na wat onderzoek en aanpassingen hebben we de auto eindelijk in z'n neutraalstand gekregen en wil de motor weer starten.

Toen bleek dat de koppelings-actuator gebroken is (het wormwiel van het motortje).
Andere (gebruikte) koppelings-actuator gemonteerd en nu wil de auto alles weer, maar het koppelen gaat gepaard met vreselijke stoten en/of klappen.
Dus dat is niet rijdbaar.... Maar soms.... is er niets aan de hand en werkt alles zoals het moet, schakelen, koppelen, rijden, alles....
Het kan dan zo zijn dat je een later moment weer start, en het weer schokt/klappert.

Wat hebben we o.a. gedaan:
- Koppelingsactuator vervangen
- Poging tot programmeren / inleren (was niet mogelijk volgens dealer)
- Verschillende afstelling van de actuator geprobeerd (zitten sleufgaten in)
- Koppelingsset vervangen (ivm slijtage/drukgroep/veren)
- Massa's gereinigd

- Foutcodes niet echt duidelijk, maar als ik iets moet noemen, dan komt P1888 wel terug in de computer.
(andere codes (nummer weet ik zo niet) slaan vaak op synchroon snelheid computer/bak, maar met klappende koppeling snap ik dat wel.)

Heeft iemand nog tip/trucs/of ook zo'n ervaring hiermee gehad?
Reacties meer dan welkom!

Groet,
Cees

spacees

Geplaatst door spacees (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Colt? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

r9217 (0) PRO, 8 jaar geleden

Ben bang dat die gebruikte actuator niet goed is, deze gaan wel eens stuk met jou klachtomschrijving

spacees (0) PRO, 7 jaar geleden

Even een (late) update:
Het bleek de koppelingsplaat i.c.m. de afstelling te zijn. Ondanks dat de plaat er nog heel goed uitzag (dik genoeg) hadden we een nieuwe plaat gestoken.
Na wat heen en weer schuiven van de koppelings actuator (de gebruikte) kwam de afstelling goed te staan.

Wat ook wonderen gedaan heeft, is een nieuwe en zwaardere accu.
Er zat al een nieuwe accu in, maar die bleek niet goed te zijn.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.