Hallo,
Ik heb een motor-swap gedaan van een 1995 carisma 1.6 met verdelerkap naar een 1.8 MSX Motor met bobines (1996).
Het ging allemaal prima, ook met het aanpassen van de kabelboom.
Het contactslot en de immobilizer ECU zit er nog orgineel in (van de 1.6) want die zaten er niet bij.
De ECU van de motor uiteraard wel overgezet.
Als de auto op het contact gezet wordt nu (na resetten ECU) kriijg ik direct een foutcode, uitlezen geeft: "immobilizer", dus de startonderbreker werkt niet.
De sleutel opnieuw laten inleren en nu nog steeds dezelfde fout.
Er zijn een paar dingen die ik me kan bedenken.
De immobilizer ECU die er nu inzet is niet geschikt voor de ECU van de motor (hoewel de dealer zegt dat het inleren wel gelukt zou moeten zijn, maar dat kan ook zijn dat ze alleen de immobilizer ECU opnieuw ingeleerd hebben, weet niet precies hoe dat zit).
De hele startonderbreker eruit halen, ik weet echter niet wat de motor ECU daar van vind.
Alle suggesties/hulp is welkom.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
communicatie immo > ECU ( motor ) ... conflikt door het niet herkennen van juiste waardes. dus treed startonderbreking in.
Moet je idd kunnen inleren, immo's zijn gelijk... dealer zou moeten weten hoe
Bedankt voor je antwoord.
De sleutels zijn ingeleerd door de dealer (zegt ie).. maar het werkt nog steeds niet.
Of moet er nog meer gedaan worden?
13 jaar
laat de dealer controleren of de juist immo en ECU in de wagen zitten. dit kan aan dehand van het chassisnummer van de oude auto en motorgegevens van de nieuwe motor.
Ik heb dit in het verleden wel eens gedaan met andere merken moet geen probleem zijn.
Ik zou even rondbellen naar andere delaers, wat de een niet weet weet de ander wel.
succes
De dealer is het aan het uizoeken. Dus of de twee motoren hetzelfde type startonderbreker gebruiken.
Mocht dat niks worden ga ik kijken of ik de ECU van een Mitsubishi Colt GTI (4g93 1.8 DOHC) kan gebruiken.
Dit is hetzelfde blok alleen gespiegeld opgebouwd. Enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat 2 sensoren op een ander pinnetje op de ECU komen.. maar dat is zo verwisseld.
13 jaar
Heb net bericht terug, het zjin dus dezelfde startonderbrekers, hij zou overnieuw ingeleerd moeten zijn al.. en toch de foutcode... :S
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Carisma of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar