Mitsubishi Pajero: Startprobleem - rookontwikkeling - oliepeil

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.8 TD HRLS

Ik heb een probleem bij de eerste start van de dag. Motor start vlot - waarna na enkele momenten de motor onregelmatig begint te lopen met flinke rookontwikkeling en afslaat of soms weer oppakt met voorzichtige gasdosering. Opnieuw starten gaat moeilijk - veel rook - maar dan "euraka!!" of er niets aan de hand is loopt hij als een zonnetje. Dit gebeurd meestal na een lange rit de vorige dag. de rest van de dag geen enkel probleem.
Voordat de garage er naar heeft gekeken was het koelstofreservoir vaak leeg. Uiteraard steeds bijgevuld.

Wat is er aan gedaan:
Nieuwe gloeibougies - Nieuwe verstuivers - geen resultaat
Nieuwe koppakking - hierna geen probleem meer met verlies van koelvloeistof.

Klep (weet de naam niet) in de uitlaat nagezien - werkt goed.

Het lijkt er op dat de uitlaatgassen na deze reparaties nu wel grijzer (lichter) is geworden.

Oliepeil staat 's-morgens ver boven maximum. Als de motor even gelopen heeft is deze weer normaal. Ra-Ra.

Lieve lezer - ondanks vele garage bezoeken - hoge rekeningen - heb ik nog steeds een probleem.

Kan iemand mij hierin adviseren? Mijn garage weet het niet meer. Blijven uitproberen op mijn kosten zonder goed resultaat is ook zinloos.


Vast bedankt

Russcher

Geplaatst door Russcher (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mitsubishi Pajero? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

scott10811 (0) PRO, 14 jaar geleden

Te veel olie om mee te beginnen. De motor moet MINIMAAL 3 minuten stilstaan wil je een goeie oliepeilmeting kunnen doen, de olie moet namelijk terug in het carter zakken. Peil maar eens bij koude motor, wat er dan teveel in zit moet eruit.
Ik neem aan dat de garage na het vervangen van de koppakking koelvloeistof en motorolie vv heeft, zo niet, dan zou ik sowieso nieuwe olie erin doen; misschien zit er nog wel koelvloeistof bij de olie.

alfons262 (0) PRO, 14 jaar geleden

brandstofpomp na laten zien,willen nog wel eens inwendig lucht gaan lekken.Maar let op,ga naar een goed revisiebedrijf met een duidelijke omschrijving van je klacht!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Pajero of stel zelf een nieuwe vraag.