close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mitsubishi Colt: stotteren/inhouden als motor warm begint te worden

Bouwjaar: 1997

Hallo,
Ik heb een Mitsubishi Colt uit 1997 (145.000 km) die helemaal fantastisch rijdt. Het enige vervelende probleem is dat hij (al sinds een jaar of 2) stottert/inhoudt als de motor net warm begint te worden. Dus als de motor koud is, heb ik totaal geen probleem en wanneer hij goed warm is ook niet (zo erg). Kan dit te maken hebben met de ECU of lambdasonde of zo iets dergelijks? Wat zijn de kosten die ik kan verwachten als ik deze dingen laat vervangen/repareren bij een officiele dealer?
Alvast bedankt,
wally

Geplaatst door

weevee (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De Lambdasensor zou een oorzaak kunnen zijn, maar dit zou ook bij een APK te zien moeten zijn bij de verplichte 4 gas test.
Ik zou hem eens laten uit lezen dat bied vaak een uitkomst.
Als het de sensor is zou ik een universele laten monteren deze zijn even goed maar schild vaak de helft in prijs

Groeten Cor

voetshoreca 0

19 jaar

Ik zou voor een originele lambdasonde gaan, als deze defect is. Op dit forum zijn voldoende voorbeelden te vinden waar het fout ging met imitatiesensors.

oldford 0
badge

19 jaar

Bedankt . Ik zal een afspraak maken. Is een lambdasonde trouwens makkelijk zelf te vervangen of is het te ingewikkeld?

wally

weevee 0

19 jaar

Ik denk dat de kleppen gesteld moeten worden !
Is nogal belangrijk bij deze auto's. Bij de koudloop (verrijking) merk je het effect minder. Bij ideale omstandigheden (dus bedrijfstemp) komt dat dan naar voren.
lamda sonde van een japanse mitsubishi zijn zelden defect. Als deze defect is dan idd een originele monteren. De universele zijn minder en soms helemaal niet te gebruiken.

Een tweede tip, het kan zijn dat deze auto is uitgerust met een ouderwetse verdelerkap. Deze geven vaker problemen (1300 cc)

Het meest voor de hand liggend is inderdaad de klepspeling eerst af te stellen.Een verdelerkap zal hier waarschijnlijk niet het probleem zijn daar je het nie hebt bij koude motor. Wat je zeker ook moet controleren is het tandwiel die op de krukas zit die de distributieriem aandrijft, deze durft wel eens doordraaien op de krukas zelf zonder dat je het ziet bij het controleren van de merktekens van de distributie. Wat je ook moet controleren is of de egr-klep goed afsluit, is niet veel voorkomend bij deze wagen maar is toch de moeite om te controleren. Indien nog niet goed moet je naar een merkverdeler gaan en de motor-ecu laten uitlezen en alle sensoren laten nazien!

wim12199 0
badge

18 jaar

Gisteren heb ik mijn auto weggebracht en ze hebben:
- kleppen gesteld (was heel hard nodig zeiden ze)
- nieuwe bougies + nieuwe kabels
- nieuwe lucht filter
Gisteren avond weer naar huis gereden en ik niets meer gemerkt van het probleem. Ik denk dus dat ik in een keer de juiste dingen heb laten nakijken op advies van jullie!!
Enorm bedankt allemaal....

wally

weevee 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.