Dag mensen,
In navolging van een stationairprobleem (te laag toerental en afslaan bij koude motor), kreeg ik van iemand de suggestie de temperatuursensor door te meten. Misschien denkt de ECU namelijk dat de motor warm is, terwijl deze koud is. Het probleem is er ook alleen bij koude motor. Bij accu 10 minuten los (ECU reset - noodprogramma) werkt het voor één keer wel goed. Hiermee bedoel ik dat de stappenmotor in die situatie wél gewoon werkt. Het is dus geen mechanisch probleem zou je zeggen...
Hoe dan ook, waar zit die sensor eigenlijk waamee de ECU de motortemperatuur bepaalt? Heb even een foto gemaakt en wat dingen erbij gezet.
http://home.planet.nl/~snuve011/sensoren...
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens Autodata:
waar jij hebt staan: krukas/nokkenas sensor, is de "vehicle speed sensor" oftewel de wagensnelheid sensor.
waar jij hebt staan: sensor voor radiatorfan, is de nokkenas positie sensor.
waar jij hebt staan : ? , is de koelvloeistof temperatuursensor, daar moet een gele en een groene draad op zitten.
en verder: het vraagteken bij de v-snaar is de stuurbekrachtigings pompdruk sensor.
mvg,
Hans.
bram dat heb je mooi gedaan
16 jaar
in afbeelding waar een vraagteken bijstaat is een condensator en wat jij omschrijft als sensor v/d radiateurfan is koelvloeistofsensor
zit aan de zijkant in de cil.kop en 2 draads
ik denk dat je gewoon de gasklep /huis goed schoon moet maken (zorg er welvoor dat er geen cleaner in de luchtomloopgaten komt)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar