Mitsubishi Colt 1994: Witte bougies??

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4g13, Motorinhoud (cc): 1300

Dag,
Ik heb een coltje 1994 1300cc, 1ste eigenaar met 366k op de teller. Nu sinds 20k zijn de bougies wit van kleur. Ik heb ze 2x na mekaar vv op 10k. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn? De motor houd wat in tijdens de opwarmfase daarna niet meer. Er zit al een nieuwe lambdasonde in en inlaatlucht temperatuur sensor. De foto 1 is van nu en de andere heeft er vroeger 20k in gezeten. grts.

frits-motaar

Geplaatst door frits-motaar , lid sinds 3 jaar geleden

11 Reacties

Hans4040 PRO, 1 maand geleden

Foto`s..?

frits-motaar, 1 maand geleden

Ja ik weer het, maar ik krijg de foto's niet geüpload.

Hans4040 PRO, 1 maand geleden

Klik op "Afbeeldingen toevoegen", dan opend een nieuw venster met
"Klik hier om bestanden toe te voegen of sleep de bestanden in dit venster"

Bij de foto moet ook wat tekst staan, bv "foto"

frits-motaar, 1 maand geleden

Dan komt er server error 550 te staan.

frits-motaar, 1 maand geleden

Eindelijk gelukt

Hans4040 PRO, 1 maand geleden

Niet dus...

frits-motaar, 1 maand geleden

Nu mss...

. .
    Dag heren, het probleem zit hem hierbij vaak in het bestandsformaat van de afbeeldingen. Door het bestandsformaat te verkleinen werkt het vaak wel. We gaan ermee aan de slag om de foutmelding wat te verduidelijken en het maximale bestandsformaat ook te vermelden bij het uploaden van de afbeelding! - Het Problemcar Team PRO, 1 maand geleden
    Ik denk dat ik richting benzinepomp moet zoeken. Witte bougies=te weinig benzine. De pomp is nog de originele. Ik ga proberen de druk te meten. Weet iemand of de benzinetank er onderuit moet voor de pomp te vv? - frits-motaar, 1 maand geleden
    Heb net de benzinedruk gemeten en die was 3.5bar tot 4bar met volgas. Heb nu de ecu vv en gereset, ga morgen eens testen als hij koud is. - frits-motaar, 1 maand geleden
    Denk de boosdoener gevonden te hebben. Het is een bruin filtertje dat op de air-intake geschroefd zit en via een vacuumslangetje de MAO-sensor bediend. Deze was er nooit uit geweest en dienen elke grote beurt vv te worden of gekuist. Een nieuwe vinden is nog een andere koek - frits-motaar, 1 maand geleden
    Het is MAP-sensor hé...Maximum Air-intake-manifuld Pressure. - frits-motaar, 1 maand geleden

frits-motaar, 1 maand geleden

Dit is zo'n ding.

frits-motaar, 1 maand geleden

.zoiets dus

.

limbra, 1 maand geleden

Dat is een boost sensor / fuel control / vacuum sensor,
deze wordt (zo ver ik weet) niet bij elke grote beurt vervangen en kan niet gereinigd worden,

controleer het slangetje dat vanaf de fuel control / vacuum sensor naar de map sensor
gaat op scheurtjes / beschadigingen, als het slangetje slecht / poreus is kan de map sensor een foutieve waarde aan de ecu doorgeven en daardoor te arm lopen,
de map sensor zelf kan ook kapot zijn,

de bougie op foto 1 heeft buiten dat hij wit is ook een beetje witte aanslag,
dit kan ook duiden op een slechtere kwaliteit benzine, (misschien toevallig een ander merk benzine getankt?)
verbruikt je auto olie?
wanneer zijn de kleppen voor het laatst afgesteld?

frits-motaar, 1 maand geleden

Ik heb de Colt nieuw gekocht en steeds zijn onderhoud gedaan. De slangetjes zijn getest en ok. Ik tank meestal Lukoil 98ron en vanaf nu Total 98ron. Ik heb her filtertje zo goed mogelijk gereinigd en het is merkbaar beter. De motor draaid rustiger en trekt ook beter. De bougies ga ik nog nakijken na enkele 100km. De kleppen staan steeds goed bij mijn Coltje, daar ben ik stipt in en olie pakt hij niet.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mitsubishi Colt of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.