Ahoewel het hier over een luchtgekoelde motorfiets gaat (suzuki gsx750F) hoop ik toch op enige reacties. Motor valt soms uit op cylinder 2 en 3.Pick-up coils gemeten, piekspanning is in orde.primaire spanning gemeten, in orde.Van de nieuwe en oude bobine de weerstand, de primaire en secundaire piekspanning gemeten in orde de weerstand van de bobine gemeten, in orde, weerstand primaire bedrading bobine gemeten in orde. Met kabelboom beweegt nogmaals alles gemeten geen breuk vast te stellen (0 ohm).En nu het gekste van alles de ontstekingsunit vervangen, probleem blijft ook bij een andere ontstekingsunit zich voordoen. Tenslotte de bougiekabbels vochtig gemaakt met de plantenspuit, probleem treedt niet op.Ik blijf denken aan een ontstekingsprobleem, daar ik volgens mij alles getest heb, ga ik nu denken aan een mechanisch probleem? suggesties zijn welkom
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ervan uitgaande dat er juiste en nieuwe bougies zijn gemonteerd (worden niet genoemd in je verhaal) zou je dezena een rit moeten demonteren en vergelijken op kleur en aanslag verschillen waaruit je wellicht een conclusie kunt trekken. Daar het de middelste cilinders zijn denk ik aan de koppakking.
Wanneer de voeding van de bobine zwak is op het moment van de storing is dit moeilijk te meten, dit komt omdat de voeding alleen gedurende de contact periode is belast, Dit is eventueel zichtbaar te maken met een scope door te meten op het moment dat de storing optreed, Als het probleem zich regelmatig voordoet kan je proberen met een constante voeding direct van de accu of het probleem weg blijft. zo ja dan heb je een zwakke voeding op de betreffende bobine.
22 jaar
bobines verwisselen en dan kijken of cilinder 1 en 4 uitvallen als 2 en 3 nog steeds uitvallen kan je zeggen dat je bobines goed zijn ohms kan je ze doormeten maar als je rijdt is je blok warm dus ook je bobines worden warmer door de hitte van je motorblok met als gevolg dat je een onderbreking kkan krijgen van de bobine.
21 jaar
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem gehad en het euvel was, wanneer de bobine warm werd dan "slaat hij door".
Dit wil zeggen: De spanning aan de secundaire kant wordt aanzienlijk lager. Dus de motor begint te stotteren en in het ergste geval slaat hij af. Nadat de bobine weer afgekoeld was werkte alles weer goed. Ik geef hetzelfde advies: ruil de bobines effe om en als de andere cilinders problemen geven, heb je het gevonden. Succes!
Hetzelfde gehad met een suzuki,
Bleek naar veel gezoek toch aan de bougiedoppen te liggen! Weerstand van de bougiedoppen 100 keer gemeten was perfect, bobines uitgewisseld probleem bleef.
Op een gegeven moment maar de bougiedoppen eens vervangen en wat bleek het probleem treedt niet meer op !!!!!
Een weerstandsmeting is overigens een indicatie geen zekerheid.
Groet Marc S.
wij hebben ook een probleem met een Suzuki, door de vorige eigenaar is er electronische ontsteking op gebouwd maar zo nu en dan slaan er spontaan bougie's door,niet altijd dezelfde en ook niet altijd van dezelfde bobine's..
bedrading is doorgemeten,bobine's vervangen, bougie's vervangen(al zo vaak...)maar we komen er niet uit!electronica van de ontsteking is trouwens ook doorgemeten maar daar zat ook geen storing in.
groeten Mike
let op bougie doppen die kunnen, als ze warm worden, een erg hoge weerstand krijgen. en (mike)wat doorslaan van bougies betreft zou ik denken aan mengselsamenstelling (te rijk)
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Motorfiets Suzuki gsx750F of stel zelf een nieuwe vraag.
22 jaar