close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: Airco gaat steeds uit en weer aan

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.0

tijdens het rijden merk ik dat als ik de Airco aan heb gezet (het knop je ingedrukt) dan slaat de compressor (denk ik) steeds
onregelmatig aan. dus dan zal die ook steeds uit gaan maar dat merk ik niet zo.

dat de airco aanslaat merk ik door het geluid en dat de motor iets terug valt.

mijn vraag is het normaal dat als je de airco hebt aangezet dat de compressor niet continu werkt?

wat zou dit kunnen zijn en wat zou ik er aan moeten doen?

B.V.D.

Geplaatst door

rvdtuin10687 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als je een systeem hebt zonder variabele aircopomp,dan is het normaal dat de pomp steeds aanslaat en ff later weer uitslaat.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Dat deed de Micra van mijn vrouw ook. Ben ff bij de aircoboer geweest en toen bleek er te weinig koelgas is te zitten. Na dit weer gevuld te hebben en alles natuurlijk gecontroleerd werkt hij weer als de beste.

kombikart 0

17 jaar

had hem net laten vullen dit "probleem" is na het vullen ontstaan.

rvdtuin10687 0

17 jaar

Heb er eens ff op gelet maar de airco van die micra slaat ook regelmatig uit en aan. Ik denk toch dat het een normale gang van zaken is. Hij koelt iig als de beste.
De lucht die er uit komt is ong 3 tot 4 graden.
Als de pomp uitslaat dan loopt de temp van de uitstromende lucht iets op en die zakt weer zodra de pomp weer aanslaat.
Ik zou je aanraden om ff bij de dealer te gaan vragen of dit normaal is bij jouw auto.

kombikart 0

17 jaar

Pomp slaat in,bouwd druk op in het systeem,lucht wordt koud,blijft even zo,druk wordt te hoog in het systeem,pomp slaat vervolgens uit,druk verminderd,lucht wordt warmer,druk wordt dan te laag,pomp slaat vervolgens weer in,gaat weer druk opbouwen,enz enz enz.
Je merkt het nu meer na het vullen omdat er eerst te weinig koudemiddel in zat,dan duurt de tijd tussen in en uitslaan ook langer of helemaal niet omdat de gewenste druk niet of bijna niet bereikt kan worden.
Nu zit er genoeg in en de druk steigt dan ook veel sneller,met als gevolg sneller in/uitslaan van de pomp.
Waarschijnlijk wordt hij nu ook kouder dan eerst.

Ricky,

ricky 10
badge

17 jaar

Bij mijn vrouw der Micra iig wel. Bedankt Ricky voor de uitleg.

kombikart 0

17 jaar

Kan het ook zijn dat er te veel koelmiddel in gedaan is? Bijvoorbeeld als niet voldoende gevacuumeerd is en zoja is dat schadelijk?

Hendrik4290 0
badge

17 jaar

ik heb er bij gestaan toen hij afgevuld werdt. Kan je zeggen dat ze er niet meer in doen als mag. Bij mij stond het op een stikker onder de kap maar hij zei dat ze het anders op konden zoeken.
Als ze er te veel in deden was het slecht voor het systeem en wordt dus niet gedaan.
Dat vacumeren werd gedaan met een kast die er echt pas mee stopte toen het goed was. Daarna werd hij gevuld met stikstof om te kijken of de zaak dicht was. Daarna ging het gas er pas in. Precies de goede hoeveelheid.
Ik heb er ook nog van die fluor olie in laten doen om evt lekken op te kunnen sporen als die er al waren. Kreeg het er gratis bij.

kombikart 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.