👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste forum,
ik moet voor een vriend in zijn Almera uit 1996 een zendertje voor zijn centrale deurvergrendeling inbouwen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Hij had dus al CV. Hier moet een universeel kastje voor aansturing met een afstandsbediening op worden aangesloten. Kastje kan positief of negatief gestuurde CVÂ’s aansturen, zowel elektrisch al pneumatisch incl. parkeerlichtaansturing. De Almera heeft elektrische aansturing, dus dat staat al goed ingesteld op de unit voor de ab.
Ik ben er inmiddels achter dat de aansturing voor de CV onder het stuur zit, in een wit kastje. (Is dit de originele?) Tevens heb ik daar een (hét?) relais gevonden voor de knipperlichten. Er komen slechts drie kabels uit.
Mijn vragen zijn concreet:
- Is dit CV systeem positief danwel negatief geschakeld? Dit om het juiste aansluitschema van de ab. te gebruiken. Ik vermoed positief, want als ik de deuren met de sleutel op slot zet, komt er spanning op de draden richting de sloten te staan.
- Welke kabels moet ik gebruiken om de regelunit van de ab. op de CV aan te sluiten? In de handleiding van de ab. staat dat er twee nodig zijn: “openen” en “sluiten”. (Ik heb uit een schema voor de CV van deze Almera gehaald, dat dit waarschijnlijk onder andere de geel/ rode zou kunnen zijn, omdat deze naar de deuren gaat.)
- De ab. kan met één of twee (denk L+R) draden aangesloten worden op de knipperlichten. Waar kan ik dit het beste doen?
- Wat is in die regio (onder het stuur) de beste plek om ongeschakelde 12V vandaan te halen?
Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Alvast dank voor de reacties!
PS: Ik kan eventueel de schema's van beide posten als dit handig is?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja dat rood witte kastje moet je hebben. De motoren worden geschakeld als er op 1 van de dikke draden een plus komt. In rust liggen bijde draden aan massa. De stuurschakeling van het geel/rode draad is een massaschakeling die als die onderbroken word de deurn laat sluiten.
De constante voeding die pak je bij die witte kast, daar zit tie namelijk ook al op en de r.a.w en eventuele geschakelde + haal je achter de schakelaar van het gevarenlicht vandaan. De massa maak je ergens direct aan het ijzer van het dashbordframe.
Als je hem aan wil sluiten via het stuurdraadje dan is tie een beetje listig. Ik zou hem dan even moeten tekenen voor mezelf. Maar als je het schema kan sturen naar mij of posten dan kom ik er ook wel uit.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar