Start goed, loopt goed stationair. Alle waardes ook goed
Geen enkele storing uit te lezen. Af en toe brand het motorstoringslampje maar gaat ook zo weer uit. Geen opgeslagen fouten.
Bij gagsgeven smoort de motor, bij veel gas geven smoort deze zo erg dat ie afslaat
Aan de 4-gastester is te zien dat ie zwaar verzuipt. CO naar 20+ % en LAmba naar 0,6
Met afgekoppelde LMM loopt ie vrijwel niet en slaat ook af bij beetje gas geven.
Vanaf +/- 3500 toeren begint er ook een tikkend/kloppend geluid uit de motor te komen. Beetje zoals een pingelende motor. Maar dat zou toch alleen bij lage toeren zo moeten zijn (al verzuipt ie bij dat toerental wel vreselijk dus pingelen zou kunnen..)
GAsklep doorgemeten, geeft ook goede waardes volgens mij. Hooguit dat de weesrtand niet 100% lineair verloopt.
Iemand ideeen?
Even onderdelen uitwisselen zoals gasklep / lmm is vrijwel onmogeljk want voor dit type is nauwelijks wat gebruikt te vinden en nieuw gelijk de hoofprijs
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Oorzaak bleek in de katalysatoren te zitten. De achterste was leeg gebrand. De voorste was intern verbrand, echter niet te zien. Pas na openlagen kat kwam dit aan het licht. De achterste kat verwijderd en de voorste vervangen incl spruitstuk. Hierin zaten NL haarscheurtjes die bij warme motor en hoge toeten zichtbaar werden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar