Goedemorgen, mijn Nissan stopte er ineens mee, naar een diesel specialist gebracht die vertelde dat het de brandstofpomp was en twee injectoren.
Nu heb ik dit zelf vervangen en alle brandstof leidingen schoongemaakt.
Overal goed op gelet dat niks verdraaid werd, maar nu wilt de auto nog steeds niet starten.
Ik heb alles ook al ontlucht.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke brandstofpomp heb je vervangen ?
Brandstoffilter eerst gevuld ?
Hoe heb je ontlucht ?
Als je remmenreiniger in de inlaat spuit , en dan start , loopt hij dan wel even ?
De hoge drukpomp is vervangen.
Brandstof filter niet eerst gevuld
Ik heb wel stroom op gloeiboom
Ik denk zelf dat door vernieuwing van twee injectoren het opnieuw gereset moet worden.
11 jaar
Zijn de injectorcode's bekend gemaakt aan de ecu????
is de pomp ingeleerd?
pomp moet niet ingeleerd worden, en auto start ook zonder injectoren in te lezen. Zeker alle leidingen goed zuiver gemaakt? ook deze naar de tank?
Ga toch voor lucht in het systeem , al remreiniger geprobeerd ?
laat hem niet teveel starten met lucht in het systeem dan wordt n.m je pomp niet gesmeerd met alle gevlogen (vreten van de pomp)
als alles goed gereinigd is ook de tank(procedures schrijven voor leidingen en tank vernieuwen); nieuwe brandstoffilter; de distributie(pen in krukas en nokkenas) en de pomp(merktekens op de riem) goed staan, denk ook aan het stekkertje voor de nokkenassensor
dan alles met het handpompje ontluchten
even starten
foutcodes wissen
vervolgens opnieuw starten, moet dat ding lopen, ook zonder de codering van de verstuivers( zie dit als een fijnregeling)
zoniet ben je terug bij af; foutcodes uitlezen en zeker de raildruk tijdens starten bekijken
indien geen andere relevante foutcodes ben ik bang dat het reinigen en het werk niet zorgvuldig/zuiver genoeg is uitgevoerd; de systemen zijn tegenwoordig erg gevoelig voor vuil
De Nissan moest idd uitgelezen worden en gereset worden,
Ook moest ie geklokt worden.
Het vervelende nu is hij staat bij de dieselspecialist en die vertelde even dood leuk,
Dat er geen afdicht plaatjes op de injectoren zaten wat mij heel vreemd in de oren is,
Dit omdat ze zelf in december nog de injectoren vernieuwd hadden.
En er bleek 1 injector vast te zitten wat ik ook vreemd vind want uit de diagnose was
Gesteld dat er maar twee kapot waren en ze ze alle vier hadden gecontroleerd......
Ik begin me hier toch wel een beetje belazerd te voelen door dit bedrijf....
11 jaar
Hier even een update afgelopen woensdag konden wij de Nissan ophalen hij deed het weer helemaal, dus ik naar XXXXX mooi me auto halen.
Hij starte slecht maar goed de monteur stond erbij en zei ik weet ervan mocht dit blijven dan zie ik u terug.
Hij verteld me nog hij loopt weer zo mooi als een zonnetje ik heb er 7 km mee gereden.......
Dus ik naar huis hooguit 30 km gereden moest ik hem toch weer gaan verslepen bokken dat ie deed en weer afslaan.....
Nu heb ik hem bij CCCCCCCC gebracht het was sowieso al netjes hoe ik daar geholpen werd.
Die wisten mij ook te vermelden dat bij de eerste keer van vervangen van injectoren ze gelijk naar de oorzaak van defect hadden moeten kijken dus al met al als ze dat dus gelijk in december gedaan hadden was ik nu niet en ///// aan die XXXXXXX kwijt geweest!!!
GELIEVE GEEN NAMEN TE NOEMEN WANT IEMAND BESCHADIGEN ZONDER WEERWOORD IS NIET NETJES!!!!
MODERATOR PROBLEMCAR.NL
11 jaar
inderdaad; verstuivers zijn een gevolg niet het probleem, dat is de pomp en reinigen, reinigen
toch een gekend probleem
ook gemakkelijk om in een keer het gehele verhaal te vertellen
maar goed het verhaal gaat verder, of begint opnieuw, het is maar hoe je het bekijkt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar