close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera 2000: brandstofsysteem 1 cl storing

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QG18, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 84

ik heb al een tijdje problemen met mijn auto , alleen bij stationeer draaien , na een rit op snel weg en dan laten stationeer draaien elke 30 seconden zakt de toerental naar 500 tot 550 en daarna weer normaal .

geen fout code
met live data geeft op brandstof systeem 1 cl fout alleen als de toerental zakt en daarna weer normaal .

nooit mee gemaakt zo een probleem .

iemand kan helpen graag

alvast bedankt
Met vriendelijke groet,
issa

Geplaatst door

issa (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat is de exacte tekst van de foutcode of het nummer daarvan?

oldford 0
badge

3 jaar

bedankt voor u reactie
data live geeft aan Brandstofsysteem gesloten, dat betekent dat sensor 02 zich in een gesloten lus bevindt .
ik heb verder geen fout code , dus motor management lamp brandt niet .

issa 0

3 jaar

het is alleen bij warme motor tijdens stationeer draaien , lijkt wel dat tijdens stationeer draaien dat motor warm wordt en dan zakt de toerental en data live geeft aan feul system 1 CL fault en als daarna normaal loopt de fault gaat weg .

issa 0

3 jaar

Om mee te beginnen geeft Live data geen fouten aan.
De tekst Fuel system 1 CL zegt dat het systeem in Close Loop staat, dat is juist goed.
De enige waarschuwing zou kunnen zijn de (officiële) tekst:
Closed loop, using at least one oxygen sensor but there is a fault in the feedback system.
Als je dan met EOBD geen foutcodes kunt vinden, zal er met dealer (of gelijkwaardige) apparatuur uitgelezen moeten worden.

oldford 0
badge

3 jaar

bedankt voor u reactie
ik heb nog een keer op data live gekeken , heb fout gemaakt het stond fuel system 1 cL en tijdens stationeer draaien de cL veranderde naar OL fault dus heb nu fuel system 1 OL fault en tijdens het rijden soms geeft aan als ik de gas los laten fuel system 1 CL drive .
shrtftb1s1 25% als ik de melding krijg is 0%
shrtftb1s2 is constant staat 99,2%

issa 0

3 jaar

De Shot Term Fuel Trim voor bank 1 sensor 1 is aan zijn maximum. Er is iets met het mengsel (of de lambdasonde) aan de hand. Daardoor wordt een foutcode veroorzaakt die je kennelijk alleen met dealer apparatuur kunt uitlezen. Daarna wordt de lambda regeling uitgeschakeld en de Short Term Fuel trim op 0% gezet.
De Short Term Fuel trim voor bank 1 sensor 2 staat bij deze motor altijd op 99,2%. Dat is een speciale waarde die jouw scanner verkeerd weergeeft. Het betekent Niet Gebruikt.

Gezien de waarde van de Short Term Fuel trim is het mengsel veel te arm.
Oorzaken o.a.: Defecte sensor (LMM, Lambdasonde), valse lucht, verkeerde brandstof-druk/flow, mechanisch probleem (compressie verlies).

N.B.: Wat is de waarde van de Long Term Fuel trim voor bank 1?
Wat doet je benzineverbruik? Is dat hoger of lager geworden of nog hetzelfde?

oldford 0
badge

3 jaar

long term fuel waarde heb ik niet gekeken en mijn benzine verbruik laatste keer was 1 op 14 , hij wel zuinig
vervangen onderdelen
nieuwe luchtmassa meter
nieuwe injectoren
10000 km geleden originele voorste katalysator vervangen met 45000 km als nieuw .
gasklep schoon gemaakt en in geleerd
beide lambdasonde waarde zijn goed op 2000 toeren
o2 s1 waarde schommelt tot 0,9 v
o2 s2 stabiel rond 0,8 dus die werken allebei goed

ik had wel problemen met vermogen laag en hoog , tank dop was niet in orde en die heb ik vervangen krijg meer vermogen .
brandstof pomp is ook vervangen .
eerlijk zeggen heb alles gedaan en weet het niet waar verder moet zoeken .
zou misschien ergens een lek kunnen zijn .
bij voorbeeld met ingebouwde cruisecontrol of met katalysator vervangen en die heb ik gemonteerd met originele spruitstuk pakking en met nissan handleiding alle bouten op NM vast gedraaid

verder hij start heel snel en het rijd goed

issa 0

3 jaar

ik heb deze bij nissan handleiding werkplaats gevonden
open loop control
deceleration and acceleration
when starting the engine
malfunction of front oxygen sensor or it circuit
insufficient activation of front oxygen sensor at low engine coolant temperature
high engine coolant temperature
during warm up
high load high speed operation

ochtend rijd auto lekker mooi geluid en mooi verbranding , als auto warm wordt dan niet en de motor is ook luid .

issa 0

3 jaar

Long term is 18 procent.
Van ochten is storing code verschenen motormanagement lamp aan met code
P0171 system too lean bank 1

issa 0

3 jaar

Weer 2 bevestigingen dat het mengsel toch echt veel te arm is.

oldford 0
badge

3 jaar

dat klopt en de short term was ook niet goed liep tot 25% .
ik ga verder zoeken naar de oorzaak .

issa 0

3 jaar

de oorzaak van het probleem zat in het stappen motor en tps sensor was niet goed afgesteld op 0,5 volt .
ik heb de wormwiel van stappen motor met rol maat gemeten op 2,5 cm steekt uit en vast en had ik wel een goede gebruikte stappen motor en die is ook gemeten op 2 cm steekt uit .
na het vervangen auto was luid en schokkerig tijdens schakelen , na lang zoeken over de afstelling van tps kwam achter dat moet wel de gasklep volledig dicht moet zijn op 0,5 volt was niet het geval ,
op 0,45 kwam beter uit .
auto rijd goed geen schokken meer en ook stationeer draait mooi op 700 toeren .

beste oldford nogmaals bedankt voor u reactie en het mee denken aan het oplossing

issa 0

3 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.