Nissan Murano 2006: code P1136

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: VQ35, Motorinhoud (cc): 3500, Vermogen (kw): 172

heb een Nissan Murano 3.5 v6 bouwjaar 2006.
hiervan heeft de dyname licht in brand gestaan,waardoor eze kapot is gegaan.
hij heeft met de lichte brand ,kleine schade aan gebracht aan alleen de stekker op de dynamo met ongeveer 7 cm draad en de draad van de solonoideklep variabele klep timing bank 2 is de kunsstof bekleding van de draad verbrand.
dynamo is verwijderd en vervangen voor een nieuwe [geen tweede handse ] en de bedrading is gerepareerd.
na deze reparatie deed de auto het niet meer en kon men de ecu niet uitlezen.
hiervan was de oorzaak dat er 1 zekering van de ECU kapot was en deze is vervangen voor nieuwe, en toen starten de auto wel.
echter is nu het probleem dat de auto onregelmatig loopt en als je gas geeft deze verder wel goed op pakt en goed op toeren komt.
als je er meee rijdt houd hij bij optrekken ligt iets in en daarna bij snelheid van 20 km en meer hij goed op pakt.
krijg storing lampje [ MIL LAMPJE ] en bij uit lezen code P1136.
geeft daarmee aan dat de variabele kleptiming bank 2 solonoideklep zou zijn.
heb deze voor een NIEUWE [dus GEEN tweede handse ] vervangen,maar probleem blijft.
Ook blijft lampje van accu branden en lampje van de remmen.
auto start wel goed en loopt redelijk goed ,maar niet zoals het hoort.
heb gelezen op google dat het eventueel de ecu zou kunnen zijn,hoe is dat te controleren en kan ik deze tweedehands kopen en installeren?

outlander II

Geplaatst door outlander II , lid sinds 3 jaar geleden

3 Reacties

kaleido 1 PRO, 2 weken geleden

Eventueel is geen zekerheid , een gebruikte gaat niet tenzij je iemand kunt vinden die hem leeg kan maken en opnieuw kan installeren , zou eerst eens duidelijkheid willen hebben over de oorzaak , misschien bij de dealer met de juiste apparatuur uit laten lezen en kijken wat daar uit komt , aannames kosten over het algemeen veel onnodig geld.

outlander II, 2 weken geleden

ze zijn vandaag hele dag bezig geweest met de auto.
is meerdere keren met nieuwste BOSCH uitleeskast na elke verandering uit gelezen en hij blijft maar code P1336 geven.
en het rare is dan dat er buiten om het motor storing lampje ook de accu lampje blijft branden en de handrem lampje.
dynamo heeft dikke kabel naar accu en 1 stekker met 2 draden, S en L.
L draad gaat naar accu lampje in dashboard ,S is voor de laad spanning.
als ik de draad van L onderbreek gaan de lampjes in dashboard uit, maar draait de motor slecht.
ik lees op google dat ze het over pen 10 en 11 hebben om deze door te meten, maar wat moet je meten stroom of ohm.
als de ECU toch door kortsluiting [ zekering van de ECU was kapot ] en tik heeft gehad kan ik toch uit de zelfde auto een ECU met contactslot en sleutel overzetten.
of de andere ECU plaatsen en dat de start blokkering laten weg schrijven zodat hij met Orginele sleutel en contact slot werkt ?
want de ECU van zelfde type auto moet toch zelfde software erin hebben staan , behalve de sleutel met start onderbreker ?

kaleido 1 PRO, 2 weken geleden

precies

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Murano of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.