Nissan Micra's K12 zijn berucht vanwege hun opgerekte distributiekettingen na 60.000 km of zelfs minder. Het vervangen er van is een operatie waarbij de hele motor er uit moet (via de onderkant omdat de motorkapopening te klein is) en zelfs de bak van de motor af moet. Afijn, ondanks het vele werk een nieuwe ketting geplaatst die er keurig strak omheen ligt. Nu slaat de auto nog steeds meestal af bij een stoplicht en vermoed ik dat de oude ketting al een tand versprongen was. Het is mijn (slechte, svp geen moralistische opmerkingen) gewoonte om bij het vervangen van tandriemen en kettingen een aantal merktekens te plaatsen op de oude en die over te nemen op de nieuwe. Dat is al minstens 10 x goed gegaan, alleen nu ligt de nieuwe ketting waarschijnlijk 1 tand verkeerd. Voordat ik me weer met deze auto ga bezighouden zou ik graag weten of het voor het verplaatsen van de ketting over 1 tand ook nodig is om de motor helemaal uit te bouwen, of lukt dit wel met ingebouwde motor ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.