close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Micra: drukgroep koppeling vervangen

Bouwjaar: 1996

Hallo,

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is de drukgroep bij een micra 1.3 1996 te vervangen zonder de hele bak eronderuit te halen. Bijvoorbeeld door de boel een beetje te draaien.
Dit verhaal hoorde ik namelijk van iemand en ik ben hier erg benieuwd naar. De arbeidsuren zouden hierbij van 3,6 uur naar 1,5 gereduceerd kunnen worden. En klopt het dat 'de stang' richting de versnellingspook hierbij zou kunnen verbuigen en dat je hier dus mee moet oppassen?

Ik hoor het heel graag.
Lee

Geplaatst door

Lee_micra1.3 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Nou vraag die iemand dan maar om het te doen. Als het goed gaat stuur hem dan naar mij, zo'n handige vent kunnen we wel gebruiken.

Nee dat kan dus niet, je moet heel de bak eronder vandaan halen.

Dit verhaal stamt uit de tijd van de Cherry N10 van 1982 ofzo. Ik weet namelijk wel wat er zo ongeveer bedoelt word.

Hmmm, de reden dat ik dit vraag, is omdat we de koppeling hebben laten maken bij de garage. Vanaf het eerste moment dat we ermee wegreden deed de koppeling het weer goed, maar schakelt de pook niet goed meer. Hij springt niet meer naar de vrij terug, maar blijft een beetje links of rechts ervan hangen. Ook lijken de 2 en de 4 dichter bij elkaar te zitten dan eerst. Het rijdt heel erg vervelend. Het gebeurt regelmatig dat je hem in de 2 zit ipv in de 4. En daarnaast is het echt zoeken naar de versnelling. Dit zou natuurlijk niet moeten. Iedereen moet in principe in die auto kunnen stappen en weg kunnen rijden zonder steeds te moeten klooien met die versnellingspook.

Iemand suggereerde dat het door bovenstaand verhaal zou kunnen komen. De stang (?) van de bak naar de pook zou verbogen kunnen zijn waardoor de pook niet meer goed afgesteld staat.

Vandaag zijn we naar de garage teruggeweest, maar zij zoeken het meer in de pook zelf en niet bij de bak. En het lijkt me dat ze daar met het vervangen van de drukgroep niet aan geweest zijn. Ze hadden echter geen tijd om er nu naar te kijken dus we moesten een afspraak maken.

Heeft iemand een ander idee hoe het zou kunnen komen dat de pook ineens niet meer goed functioneert, terwijl deze het voor de reparatie echt uitstekend (!!) deed.

Groeten Lee

Lee_micra1.3 0

15 jaar

En is jou garage een Nissandealer????? Moet je vragen of ze een nieuw pookveertje willen monteren.

Deze zorgt ervoor dat de pook ik zal maar zeggen in het midden van de links/rechts bewegeing komt als hij vrij staat.

Ik zal u eerlijk zeggen dat we de koppeling niet bij een dealer hebben laten maken. Echter hebben we wel in eerste instantie bij een dealer een prijsopvraag gedaan. Maar we konden het gewoon echt niet betalen. Ik rij niet voor niets in een auto uit 1996 natuurlijk. Zodoende hebben we er toen voor gekozen om naar een ander te gaan.

Het pookveertje zal ik zeker onthouden, ben er wel nog steeds benieuwd na of dit defect nou door de reparatie komt of dat hier sprake is van puur toeval.

Groeten Lee

Lee_micra1.3 0

15 jaar

"U" Niet vloeken hoor. Ik oordeel niet over of het wel of niet verstandig is als je niet naar de dealer gaat. Autorijden is duur dat weet ik uit ervaring.

Ik vroeg dat van de dealer alleen maar vanwege het feit dat het een bekend euvel is dat het veertje breekt of losgaat.

Ton

Ah, dus door het verwijderen van de bak en het daar bijbehorende getrek en gesjor, komt het regelmatig voor dat zo'n veertje het begeeft of losraakt?
Bij de nissanexperts is dit 'zwak' bekend en bij veel gewone autobedrijven wat minder. Klinkt heel aannemelijk moet ik zeggen.
Vooral omdat de monteur het ook niet leek te begrijpen, daarnaast zocht hij het in de kogel van de pook en een paar keer herhaalde dat hij echt wel geloofde dat het euvel er voor de
reparatie niet was. En eerlijk gezegd, ik zou echt niet durven om met zo'n verhaal naar de garage te gaan, terwijl het niet waar is.

Mag ik je dan misschien ook nog vragen of het veel werk is dit te vervangen? Welke handelingen moeten er ongeveer verricht worden? Ook omdat het hitteschild er dus voor zit.
Dit vraag ik omdat we er pas over 2 weken terecht kunnen, maar als het een redelijk eenvoudig klusje is, kan het misschien wel tussendoor.

Groeten
Lee

Lee_micra1.3 0

15 jaar

gaat regelmatig stuk,dat veertje.
Kan gewoon toeval zijn.
Is niet veel werk om te vervangen en veertje is ook niet duur.
Weet alleen even niet uit mn hoofd zo of er nog een hitteschild voor de uitlat opzij moet.
Als dat niet hoeft is het letterlijk 1 minuutje werk

Nou ik denk dat ik me maar bij Patrick aansluit. Er zit wel een schild voor maar dat is ook met een paar minuten los.

Ton

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.