Sinds begin dit jaar kampen we met electrische onvindbare problemen, dit jaar ben ik mijn bedrijfswagen al voor de 6e dag kwijt aan de garage. Niet handig als je met de bus je brood moet verdienen!
Op 1 Januari viel de bus onder het rijden stil, om soms vervolgens weer uit zichzelf tot leven te komen, en alsnog door te rijden. Andere keren stopte hij er echt mee, waarnaar je vervolgens weer kon starten en verder rijden.
Hier heeft hij 4 dagen voor bij de garage gestaan. Doordat hij wisselend storing gaf, en natuurlijk bij de garage niet, was de oorzaak erg moeilijk te vinden, achteraf bleek het een loszittende zekering te zijn.
Sinds afgelopen vrijdag, brand er af en toe een rood stop lampje met het lampje van de accu. Uiteraard ben ik meteen gestopt, heb de moter afgezet, en even gewacht vervolgens weer gestart, en nog steeds storing. De volgende ochtend, bus in, starten en niets aan het handje. Gister ochtend stappen in de bus, gelijk begint het lampje stop te branden samen met het acculampje. Auto direct stil gezet, en met andere auto verder gegaan. Mijn man kijkt gisteravond even naar de bus, wederom gelijk storing, accu doorgemeten, was prima, dynamo ook. Hij begon echter wel te ratelen. Diagnose lager(s) in de dynamo waarschijnlijk kapot, ik breng hem naar de monteur, deze start hem en geen enkel probleem, liep als een zonnetje!Hij kon dus ook de storing niet meer achterhalen.Vanochtend met bus naar de garage geweest, daar is hij uitgelezen, ze kunnen wel zien dat er een storing is geweest, maar niet welke en dus wordt ik weer naar huis gestuurd.Heeft iemand hier ervaring mee?
graag reactie,
Alvast hartelijk bedankt,
maikdio
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wel kunnen zien dat er een storing is geweest?? Waaraan dan als ze niet kunnen zien welke storing het is geweest??
Als er een storing geweest is dan is er een storingscode. Anders kun je nooit zeggen dat er een storing is geweest.
Kortom de storingscode zou handig wezen. Aangezien het dynamo lampje brand denk ik dat er iets mis is met de dynamo. Anders brand alleen het stop of oranje storingslampje.
ik sluit me aan bij ton,eerst dynamo vervangen en dan afwachten of defectcodes eruit blijven.
Ik sluit me aan bij derest,een foutcode geeft altijd een omschrijving en de bij behorende code,het komt wel regelmatig voor dat uitleesapp. niet alles ziet of ondersteunt en dan een verkeerde foutcode uitleest en soms zegt onbekende fout.
Het komt vaker voor als je uitleest onder het merk waar je mee bezig bent je op het verkeerde been wordt gezet door een foutcode,lees je hem uit onder een ander soort gelijk voertuig dan kun je in eens wel van alles boven water krijgen.
Hier hebben wij veel mee te maken,deze bus is eigenlijk een renault en kun je vaak uitlezen het beste onder de noemer "öpel vivaro",dat wordt het beste ondersteunt door niet merk gerichte uitleesapp.
Over deze bussen kan ik inmiddels wel een boek schrijven,maak je echt van alles mee mee.
Maar kortom probleem kun je nog alle kanten mee op.
Eerst maar eens de dynamo bekijken en daarna naar de volgende storing zoeken.
ik sluit me bij de rest aan. Contacten van B+ vanaf dynamo goed controleren en dan evt dynamo vervangen/laten testen. En laat de garage ook goed naar de laadSTROOM kijken. Vaak wordt er alleen naar de laadSPANNING gekeken,maar de stroom is zo niet belangrijker!
En zeker ook de D+ goed controleren
inderdaad ton,vergeten te vermelden!
Haha geeft niet. We zijn niet boos.
:)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar