Bij de Almera blijft het ABS lampje branden en is niet te resetten.
Als ik de fout codes uitlees krijg ik 12 en 25 wat volgens het handboek zou betekenen:
12 = Start weergave foutcodes
25 = ABS Sensor Links voor open circuit
Echter als ik de ABS sensor links voor meet is deze mooi 1,2 kiloohm en als ik ga rijden meet ik ook mooi een kleine wisselspanning zoals het hoort.
Maar als ik de ABS sensor rechts voor meet is deze onderboken en als ik ga rijden komt er geen spanning af.
Mijn meting is dus in strijd met de foutcode in de computer.
Ik neem tenminste aan dat linksvoor de kant is waar het stuur zit (in een Nederlandse auto), of is dit in het handboek als je voor de auto staat gezien? Dan zou het namelijk wel kloppen.
Of zou het kunnen dat de bedrading van de hoofdstekker op de ABS computer niet goed is aangesloten?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Je meet op de stekker van de abs sensor ?
Zo ja waarom dan niet deze sensor gewoon vervangen , in de documentatie kan natuurlijk ook een fout staan .
Ik ga zo en zo de sensor vervangen, maar ik kan me voorstellen als de ABS computer de verkeerde sensor meet, de ABS ingrijpt op het verkeerde wiel en dus juist voor averechts effect zorgt bij het remmen.
11 jaar
Een auto bekijk je vanaf de zit op de bestuurders stoel.
Als de draad onderbroken is dan is de sensor zowiezo kapot.
Een storing kan circuit open of circuit kortgesloten zijn. Ik weet zo even niet of bij de Almera van 99 het onderscheid tussen die 2 storingen al wordt aangegeven.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar