Nissan Micra: gasklephuis micra reinigen

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 16v

Ik open dit topic om even wat bevestiging te krijgen. Ik heb afgelopen weekend het gasklephuis van de micra gedemonteerd en gereinigd. Dit lijkt goed gelukt. Nu het gasklephuis gereinigd is loopt hij over het algemeen mooier stationair en valt hij beter/directer terug in stationair toerental als je de koppeling intrapt bij een stoplicht bijv. Ook reageert hij wat lekkerder op het gas.

Waar ik wat onzeker over ben is het hoge stationaire toerental bij koude start. Voorheen klom de motor bijna niet hoger in toeren. Na het reinigen gaat ie direct vanaf de start hoger in toeren.Hij bouwt het toerental wel af naarmate de motor warmer wordt. Als de motor warm loopt hij wel weer mooi rustig stationair. Het lijkt opzich niet heel gek allemaal, maar het is alleen zo'n groot verschil voor/na de reiniging!

oja, ik op diverse internetsites dat een gasklephuis in sommige gevallen "geleerd" moet worden, is dat ook bij deze motor het geval?

Alvast bedankt!

Jan

-Jan1983-

Geplaatst door -Jan1983- (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Met het aanspringen van de motor piekt deze weleens naar 2000 omwentelingen om vervolgens terug te zakken naar 1500 omwentelingen.
Dat is bijv wel normaal.

-Jan1983- (0), 13 jaar geleden

Hoi Primera P11,

Bedankt voor je antwoord. kan het stationaire toerental nog afgesteld worden? Toen ik het gasklephuis open had, zag ik dat er aan de rechterkant (vanaf de bestuurder gezien) een verstelbare unit zit die effect leek te hebben op de hoeveelheid lucht die er stationair binnenkomt...

Grt Jan

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Heb je de omloop gereinigd dan,dat regelt je stationnaire toerental.
Ik weet niet precies hoe het er uitziet bij een micra.
Bij de primera had je een omloop voor het stationnair en die kon je reinigen.
En die was ook in te regelen via de consul.
Je hebt namelijk dat het toerental opgevangen word bij een bepaald toerental en dan rustig terug zakt naar stationnair.
Hoe hoger dat het toerental opgevangen word hoe langer die staat te loeien bij het uitrijden bijv naar een stoplicht.
Dat verhoogde toerental zorgt er ook voor dat je bij het overschakelen soepel van gang naar gang gaat.
met name op snelheid de koppeling intrappen zorgt ervoor dat het stationair niet ineens naar 750 omwentelingen gaat.

Het viel mij op dat als dat toerental hoog afgesteld stond dat tie dan met koude motor met een hoog toerental aansprong.
Soms meer dan 2000 omwentelingen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.