close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primastar 2008: gaspedaal geeft geen reactie en error P2263

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 84

Na een stotterend gedrag tijdens rijden is er nu een ander probleem bij gekomen namelijk bij uitlezing Error P2263. Iets met turbo.
Kan de auto wel starten maar na ca 3 sec. valt motor stil. Er is ook geen reactie bij het gaspedaal. Gaspedaal doet niets.
Kan deze storing met EGR klep te maken hebben?
Ik heb de klep intussen gedemonteerd en schoon gemaakt.
Ga hem weer terug plaatsen, maar weet natuurlijk niet zeker of storing verholpen is. Kan iemand mij iets meer duidelijk maken met error P2263. Er zit geen turbo op de auto wel een intercooler

Geplaatst door

lieshout (240)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoezo geen turbo? Waar is die dan naartoe?
Heb je het kleine klepje in het EGR traject nagekeken?

Jeraevers 60

1 jaar

Hallo Jereavers,
Bedankt voor je reactie,
Turbo in de vorm van een waaier is bij deze nissan DCI niet aanwezig. Klopt toch? Ik heb wel een scheurtje in de slang van de MAP sensor gezien (zie bijgevoegde foto) kan dit ook met dit probleem te maken hebben?

.

lieshout 240

1 jaar

Geen turbo ?
Wel een code die betrekking heeft op de turbo ?
Zou eens beter kijken en dan eens de aansturing vacuumslangetjes enz. Controleren.

ik heb de slangetjes nagelopen vanaf de booster sensor naar het motorblok, zijn alle rubberen slangetjes en zie uiterlijk geen scheur of andere bijzonderheden en de harde kunststof slang naar rembekrachtiger is ook in orde. Dus zie hier geen problemen in. Zou het dan toch het rubberen slangetje van de MAP sensor kunnen zijn?

lieshout 240

1 jaar

. Hallo Jereavers,
Bedankt voor je reactie,
Turbo in de vorm van een waaier is bij deze nissan DCI niet aanwezig. Klopt toch? Ik heb wel een scheurtje in de slang van de MAP sensor gezien (zie bijgevoegde foto) kan dit ook met dit probleem te maken hebben?

lieshout 240

1 jaar

Het klepje bij de EGR heb ik schoon gemaakt en gaat ook zonder wrijving op en neer

lieshout 240

1 jaar

Waar kan ik de vacuumslangetjes allemaal vinden. Misschien een domme vraag maar toch….

lieshout 240

1 jaar

loopt de vacuumslang vanuit inlaatspruitstuk naar rembekrachtiger?

lieshout 240

1 jaar

ik zie ook vanaf de boost control sensor

lieshout 240

1 jaar

ik heb de slangetjes nagelopen vanaf de booster sensor naar het motorblok, zijn alle rubberen slangetjes en zie uiterlijk geen scheur of andere bijzonderheden en de harde kunststof slang naar rembekrachtiger is ook in orde. Dus zie hier geen problemen in. Zou het dan toch het rubberen slangetje van de MAP sensor kunnen zijn?

lieshout 240

1 jaar

Is niet onmogelijk repareren en je weet het .

Alles weer terug geplaatst. Ook nieuwe slang op MAP sensor geplaatst. Start nog niet, ook niet met nieuwe accu. Ik krijg nu ook error P2101 en P0560 en P0606. West niet precies wat dat weer is.

lieshout 240

1 jaar

Na een reset zijn bovenstaande errors weg maar komt er een nieuwe P0120.

lieshout 240

1 jaar

Inspuiten met pilot Via luchtfilter hetzelfde. Start wel , motor blijft ook lopen alleen onregelmatig en kom niet boven de 7000 toeren. Het verloopt van 1000 toeren naar ca. 7000 toeren en weer terug naar 1000 en zo blijft hij lopen. Hij gaf net nog error voor de turbo boost sensor . Die is nu ook weg. Maar zou dat toch nog een oorzaak kunnen zijn. Ik heb wel een nieuwe besteld. Kan er morgen op gezet worden. Met het gaspedaal gebeurd helemaal niks als dit wordt ingedrukt, reageert helemaal niet. Heb jij misschien nog ideeen aangezien jou kennis

lieshout 240

1 jaar

Beste Kaleido, Errors die ik had zijn weg alleen na de start slaat hij steeds af. Vraagje, als ik spanning in contactslot aan zet en er dus spanning is. Als ik dan het gaspedaal indruk moet dan ook de vlinderklep van het gasklephuis mee bewegen. Gasklep reageert wel als ik contact aan zet, gaat dan helemaal open staan. Daarna geen verandering. Kunt u mij misschien hier iets meer over vertellen. Alvast vriendelijke dank

lieshout 240

1 jaar

Je hebt nu een foutcode op de gasklep...
Wat doet de motor als je start en start pilot inspuit?
Ergens begin ik te denken aan een verstopping in het uitlaatsysteem (roetfilter bv)

Jeraevers 60

1 jaar

Mag deze start pilot rechtstreeks in de slang voor de gasklep

lieshout 240

1 jaar

Ja geen probleem.

Jeraevers 60

1 jaar

Ga ik dit even eerst proberen. Maakt het uit hoeveel keer spuiten, wanneer stoppen met gebruiken.

lieshout 240

1 jaar

Ik spuit eerst 3 seconden lang, dan een ander laten starten. Slaat hij dan aan maar blijft niet lopen, blijf ik spuiten. Of eventueel met tussenpozen... Afhankelijk hoe de motor reageert.

Jeraevers 60

1 jaar

De gasklep zit hier voor de egr klep toch?

lieshout 240

1 jaar

Mag dus rechtstreeks in de klep spuiten

lieshout 240

1 jaar

Rechts naast de oliedop. Je kan ook via het luchtfilter inspuiten.

Jeraevers 60

1 jaar

Rechtstreeks in de klep start hij eel maar komt niet op toeren. Als de pilot binnenin op is dan slaat de motor ook af. Ik zal nu via luchtfilter doen

lieshout 240

1 jaar

Via luchtfilter hetzelfde. Start wel , motor blijft ook lopen alleen onregelmatig en kom niet boven de 7000 toeren. Het verloopt van 1000 toeren naar ca. 7000 toeren en weer terug naar 1000 en zo blijft hij lopen. Hij gaf net nog error voor de turbo boost sensor . Die is nu ook weg. Maar zou dat toch nog een oorzaak kunnen zijn. Ik heb wel een nieuwe besteld. Kan er morgen op gezet worden. Met het gaspedaal gebeurd helemaal niks als dit wordt ingedrukt, reageert helemaal niet. Heb jij misschien nog ideeen aangezien jou kennis

lieshout 240

1 jaar

Komt niet boven de 7000 toeren. Dat mag ik hopen ja. Ik ga er van uit dat je 700 bedoeld.
Controleer eerst nog eens de accu klemmen en massa punten. Ook de massa op de ECU.
Als dat allemaal goed is, haal dan de uitlaat vlak achter de turbo los en kijk wat die dan doet.

Jeraevers 60

1 jaar

De massa op de ecu ziet er goed uit. Accuklemmen ook in orde Roetfilter is niet aanwezig.

lieshout 240

1 jaar

Topic is nog niet opgelost

lieshout 240

1 jaar

je start een nieuw topic waarin staat dat de auto goed rijd met de maf-sensor los? hier zeg je dat de klacht mbt het geen gas kunnen geven nog niet is opgelost? Zit de turbo niet gewoon vast?

Beste Harry, er is geen turbo aanwezig bij dit type nissan. Het is een DCI uitvoering. Er kan nu wel gas gegeven worden zonder MAF sensor, maar niet als deze is aangesloten. Daarom is het probleem nog niet opgelost . Groet Lieshout

lieshout 240

1 jaar

Ok, ik weet niet of er toen een originele maf-sensor op gekomen is, maar met imitatie maf-sensors heb ik bij deze auto's niet de beste ervaringen. Naar mijn bescheiden mening heeft ie overigens wel degelijk een turbo, maar dat even terzijde.

Hallo Harry, het is geen originel MAF sensor die geplaatst is

lieshout 240

1 jaar

Turbo is niet in de vorm van een waaier. Die is meteen zichtbaar. Misschien een andere vorm van een turbo

lieshout 240

1 jaar

. Heb je niet zo'n motor dan?

Ja dat is dezelfde motor. Waar zit de turbo

lieshout 240

1 jaar

Ik heb het kapje niet verwijdert zit hij dar onder

lieshout 240

1 jaar

Achterkant bovenop, waar die alu pot met die vacuumslang op zit. is een normale uitlaatgasturbo.

Ok, ik heb dit bij mijn motor nog niet gezien. Is helemaal vol gebouwd. Maar bedankt voor de uitleg. Ga ik vanavond bekijken. Men leert zo elke dag, en dat is het mooie van deze topics.

lieshout 240

1 jaar

De MAF sensor vervangen en EGR klep schoon gemaakt. Topic mag afgesloten worden

lieshout 240

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.