Na een stotterend gedrag tijdens rijden is er nu een ander probleem bij gekomen namelijk bij uitlezing Error P2263. Iets met turbo.
Kan de auto wel starten maar na ca 3 sec. valt motor stil. Er is ook geen reactie bij het gaspedaal. Gaspedaal doet niets.
Kan deze storing met EGR klep te maken hebben?
Ik heb de klep intussen gedemonteerd en schoon gemaakt.
Ga hem weer terug plaatsen, maar weet natuurlijk niet zeker of storing verholpen is. Kan iemand mij iets meer duidelijk maken met error P2263. Er zit geen turbo op de auto wel een intercooler
Geplaatst door lieshout , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primastar? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
Jeraevers, 3 maanden geleden
Hoezo geen turbo? Waar is die dan naartoe?
Heb je het kleine klepje in het EGR traject nagekeken?
Bedankt voor je reactie,
Turbo in de vorm van een waaier is bij deze nissan DCI niet aanwezig. Klopt toch? Ik heb wel een scheurtje in de slang van de MAP sensor gezien (zie bijgevoegde foto) kan dit ook met dit probleem te maken hebben?
. - lieshout, 3 maanden geleden
kaleido 1 PRO, 3 maanden geleden
Geen turbo ?
Wel een code die betrekking heeft op de turbo ?
Zou eens beter kijken en dan eens de aansturing vacuumslangetjes enz. Controleren.
lieshout, 3 maanden geleden
Hallo Jereavers,
Bedankt voor je reactie,
Turbo in de vorm van een waaier is bij deze nissan DCI niet aanwezig. Klopt toch? Ik heb wel een scheurtje in de slang van de MAP sensor gezien (zie bijgevoegde foto) kan dit ook met dit probleem te maken hebben?
lieshout, 3 maanden geleden
Het klepje bij de EGR heb ik schoon gemaakt en gaat ook zonder wrijving op en neer
lieshout, 3 maanden geleden
Waar kan ik de vacuumslangetjes allemaal vinden. Misschien een domme vraag maar toch….
lieshout, 3 maanden geleden
loopt de vacuumslang vanuit inlaatspruitstuk naar rembekrachtiger?
lieshout, 3 maanden geleden
ik zie ook vanaf de boost control sensor
lieshout, 3 maanden geleden
ik heb de slangetjes nagelopen vanaf de booster sensor naar het motorblok, zijn alle rubberen slangetjes en zie uiterlijk geen scheur of andere bijzonderheden en de harde kunststof slang naar rembekrachtiger is ook in orde. Dus zie hier geen problemen in. Zou het dan toch het rubberen slangetje van de MAP sensor kunnen zijn?
kaleido 1 PRO, 3 maanden geleden
Is niet onmogelijk repareren en je weet het .
Jeraevers, 3 maanden geleden
Je hebt nu een foutcode op de gasklep...
Wat doet de motor als je start en start pilot inspuit?
Ergens begin ik te denken aan een verstopping in het uitlaatsysteem (roetfilter bv)
Jeraevers, 3 maanden geleden
Komt niet boven de 7000 toeren. Dat mag ik hopen ja. Ik ga er van uit dat je 700 bedoeld.
Controleer eerst nog eens de accu klemmen en massa punten. Ook de massa op de ECU.
Als dat allemaal goed is, haal dan de uitlaat vlak achter de turbo los en kijk wat die dan doet.
lieshout, 3 maanden geleden
Topic is nog niet opgelost
harry4203 PRO, 3 maanden geleden
je start een nieuw topic waarin staat dat de auto goed rijd met de maf-sensor los? hier zeg je dat de klacht mbt het geen gas kunnen geven nog niet is opgelost? Zit de turbo niet gewoon vast?
harry4203 PRO, 3 maanden geleden
Ok, ik weet niet of er toen een originele maf-sensor op gekomen is, maar met imitatie maf-sensors heb ik bij deze auto's niet de beste ervaringen. Naar mijn bescheiden mening heeft ie overigens wel degelijk een turbo, maar dat even terzijde.
harry4203 PRO, 3 maanden geleden
Heb je niet zo'n motor dan?
harry4203 PRO, 3 maanden geleden
Achterkant bovenop, waar die alu pot met die vacuumslang op zit. is een normale uitlaatgasturbo.
Beste antwoord, geplaatst door lieshout, 3 maanden geleden
De MAF sensor vervangen en EGR klep schoon gemaakt. Topic mag afgesloten worden