Hallo, mijn Nissan Primastar loopt beroerd als de MAF sensor aangesloten is. Als ik de sensor afkoppel van connector loopt hij goed stationair. Ook rijd het goed zonder sensoraansluiting. Geeft geen foutmelding als ik deze uitlees. Wat kan het zijn. Ik vind het een vreemde situatie, of is er nou ergens anders in het systeem die deze flow overneemt. Sensor is pas een half jaar oud. Ga er niet vanuit dat deze defect is.
Geplaatst door lieshout , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Primastar? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.
12 Reacties
Bertusje, 6 maanden geleden
Met wat voor apparaat lees je uit.
Bertusje, 6 maanden geleden
Dat is wel een super uitlees apparaat heb je van tevoren geen fout meldingen gehad.
Bertusje, 6 maanden geleden
Is het de map sensor of maf sensor die je los gooit
Bertusje, 6 maanden geleden
Dat is de massa flow sensor wat zijn die waarde van die sensor dan
Bertusje, 6 maanden geleden
Lijkt toch erop dat de massa flow sensor kapot is.
Bertusje, 6 maanden geleden
Heb je de massa flow sensor nog getest.
Bertusje, 6 maanden geleden
Met jouw uitlees apparaat kun je toch zien wat de af sensor doet.
Bertusje, 6 maanden geleden
Nee komt vaker voor als je een probleem hebt met slecht lopen dat als je dan de luchtmassa meter losgooit de motor goed loopt
Heb je geen valse lucht ergens , met remmen reiniger overal spuiten als hij dan ergens anders loopt heb je een lek. EGR afdoppen zodat die zeker niet open gaat , is sowieso beter bij een dieselmotor. .Als je dan fout melding krijgt op EGR de EGR uit laten programmeren.
Bertusje, 6 maanden geleden
Ja met de sensor los als hij dan blijft lopen.
Bertusje, 6 maanden geleden
Lijkt erop dat hij kapot is als de massa meter verkeerd meet gaat hij te weinig diesel geven
Als je hem losgooit gaat hij in noodloop en geeft dan een waarde waarbij hij redelijk loopt.
Dat is ervoor dat als hij echt defect is je toch nog kunt rijden.
Maar als hij een verkeerde waarde geeft weet hij niet dat hij defect is en gaat hij niet in noodloop.
Bertusje, 6 maanden geleden
Of zorgen dat de egr zeker niet open gaat b.v. Los koppelen of dicht afdoppen.
Wat de egr aan lucht toevoegd wordt niet gemeten door de massaflow meter als dat teveel is loopt hij niet goed omdat hij dat niet meet .Normaal is de verhouding stationair 60% lucht en 40% uitlaat gassen.
Als die verhouding niet klopt loopt hij niet goed.Bij 70% motor belasting of ongeveer 3000 toeren gaat de klep normaal volledig dicht zodat je het maximale vermogen hebt.
Dus afdoppen zodat je altijd volledig vermogen hebt.
Ik heb de slangen allemaal nagelopen en geen lek gevonden. Dat is positief, daarna de MAF sensor vervangen en loopt stationaire perfect. Ga zometeen even een proefritje maken en kijken hoe dat gaat . Het lijkt er idd op dat toch de sensor defect was. Je vermoeden was goed. Bedankt voor alle informatie. Ik heb er ook van geleerd. Nogmaals bedankt en laat je nog weten hoe de testrit verlopen is. Groet lieshout - lieshout, 6 maanden geleden
lieshout, 6 maanden geleden
Ik na de nodige werkzaamheden de MAF sensor vervangen en nu loopt de motor weer als vanouds. Topic mag afgesloten worden