Hallo, mijn Nissan Primastar loopt beroerd als de MAF sensor aangesloten is. Als ik de sensor afkoppel van connector loopt hij goed stationair. Ook rijd het goed zonder sensoraansluiting. Geeft geen foutmelding als ik deze uitlees. Wat kan het zijn. Ik vind het een vreemde situatie, of is er nou ergens anders in het systeem die deze flow overneemt. Sensor is pas een half jaar oud. Ga er niet vanuit dat deze defect is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met wat voor apparaat lees je uit.
Met een Autel Maxisys ms908s
1 jaar
Dat is wel een super uitlees apparaat heb je van tevoren geen fout meldingen gehad.
1 jaar
Ja die zijn er wel geweest. Weet zo even niet meer welke
1 jaar
Wacht, eentje was P0685 hoofdrelais. Ik heb daardoor nu ook een nieuwe accu geplaatst
1 jaar
Raar als dat de enigste fout melding is geweest.
1 jaar
Maar die is nu ook niet terug gekomen. Op het moment al de MAF sensor aangesloten is geeft hij geen foutmeldingen maar de motor loopt wel slecht en slaat af. Bij afkoppelen maf sensor is er wel een foutmelding samen met temp. Sensor
1 jaar
Maar de motor loopt dan wel goed. Natuurlijk brand het lampje van de gloeispiraal op het dashboard wel
1 jaar
Kan het zijn dat er ergens toch een airflow gemeten wordt. Ik heb de egr schoon gemaakt en terug geplaatst maar ik denk dat dit niks met elkaar te maken heeft
1 jaar
Is het de map sensor of maf sensor die je los gooit
1 jaar
Het is de MAF sensor
1 jaar
Bij j uitlezen reageert de map sensor wel met waarden
1 jaar
Dat is de massa flow sensor wat zijn die waarde van die sensor dan
1 jaar
Moeilijk meten omdat deze aangesloten moet zijn en hierdoor de motor stil valt
1 jaar
Heb jij misschien nog een ander idee om de waardes uit te lezen als die aangesloten is. Misschien dat ik het op deze manier niet gied doe
1 jaar
Lijkt toch erop dat de massa flow sensor kapot is.
1 jaar
Ik ga er morgen dan toch maar een nieuwe op zetten. Deze is maar een half jaar oud. Maar kan altijd natuurlijk. Is deze ook makkelijk los te meten. Ik weet niet precies welke kabeltjes ik moet meten. Ik heb geen schema en is moeilijk aan te komen
1 jaar
Ik heb een mooi filmpje gezien hoe een maf sensor te meten. Ga ik morgen eerst doen. Bedankt zover voor de medewerking
1 jaar
Hallo Bertusje, ik heb nog een vraagje betreft deze topic. Zou het ook de A/ F sensor kunnen zijn. De air fuel sensor.
1 jaar
Heb je de massa flow sensor nog getest.
1 jaar
Met jouw uitlees apparaat kun je toch zien wat de af sensor doet.
1 jaar
De maf sensor is moeilijk te meten omdat motor steeds afslaat. Ik heb de kabel bij connector gemeten , erwas ground 12 volt en 5 volt. De 2,8 volt is moeilijk te meten
1 jaar
Normaal is toch als de connector verwijdert wordt dan loopt de motor slecht, maar nu is het net andersom
1 jaar
Nee komt vaker voor als je een probleem hebt met slecht lopen dat als je dan de luchtmassa meter losgooit de motor goed loopt
Heb je geen valse lucht ergens , met remmen reiniger overal spuiten als hij dan ergens anders loopt heb je een lek. EGR afdoppen zodat die zeker niet open gaat , is sowieso beter bij een dieselmotor. .Als je dan fout melding krijgt op EGR de EGR uit laten programmeren.
1 jaar
Goede tip. Ga ik morgen nog een keertje nalopen met remmenreiniger. Dit kan gewoon op elke slang vooral vacuum
1 jaar
Als dit toch goed blojkt te zijn, gaat jou vermoeden dan ook naar een defecte Maf sensor. Ik haal uit jou verhaal dat je iets meer kundig bent.
1 jaar
Dit controleren kan met sensor los gekoppeld?
1 jaar
Ja met de sensor los als hij dan blijft lopen.
1 jaar
Ok, ik laat je morgen het resultaat weten. Erg bedankt zover
1 jaar
Lijkt erop dat hij kapot is als de massa meter verkeerd meet gaat hij te weinig diesel geven
Als je hem losgooit gaat hij in noodloop en geeft dan een waarde waarbij hij redelijk loopt.
Dat is ervoor dat als hij echt defect is je toch nog kunt rijden.
Maar als hij een verkeerde waarde geeft weet hij niet dat hij defect is en gaat hij niet in noodloop.
1 jaar
Klinkt redelijk logisch. Maar ik heb hier nog weinig ervaring mee. Ik neem je advies mee. Als er geen lek is dan komt er een nieuwe sensor op
1 jaar
Of zorgen dat de egr zeker niet open gaat b.v. Los koppelen of dicht afdoppen.
Wat de egr aan lucht toevoegd wordt niet gemeten door de massaflow meter als dat teveel is loopt hij niet goed omdat hij dat niet meet .Normaal is de verhouding stationair 60% lucht en 40% uitlaat gassen.
Als die verhouding niet klopt loopt hij niet goed.Bij 70% motor belasting of ongeveer 3000 toeren gaat de klep normaal volledig dicht zodat je het maximale vermogen hebt.
Dus afdoppen zodat je altijd volledig vermogen hebt.
1 jaar
Ik probeer eerst met loskoppelen. Makkelijkste manier
1 jaar
Beste Bertusje,
Ik heb de slangen allemaal nagelopen en geen lek gevonden. Dat is positief, daarna de MAF sensor vervangen en loopt stationaire perfect. Ga zometeen even een proefritje maken en kijken hoe dat gaat . Het lijkt er idd op dat toch de sensor defect was. Je vermoeden was goed. Bedankt voor alle informatie. Ik heb er ook van geleerd. Nogmaals bedankt en laat je nog weten hoe de testrit verlopen is. Groet lieshout
1 jaar
De test rit is ook goed verlopen. De auto loopt weer als vanouds. Ik zeg het nogmaals bedankt.
1 jaar
Ik na de nodige werkzaamheden de MAF sensor vervangen en nu loopt de motor weer als vanouds. Topic mag afgesloten worden
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primastar of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar