auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Sunny: heet voorwiel

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4

Mijn linker voorwiel wordt erg warm tijdens het rijden. Ik zocht het eerst in een versleten remklauw, maar het lijkt nu ergens anders aan te liggen.
Tot nu toe gedaan:
- klauwen gereviseerd
- schijven en blokken vervangen

Het rechterwiel wordt niet heet, dus ik vermoed dat ik het in de naaf moet gaan zoeken (lager?). Er zijn me geen rare geluiden of andere vreemde zaken opgevallen tijdens het rijden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en/of waar ik het beste verder kan zoeken?

Groeten,
Thomas

Geplaatst door

koffieboon (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

remslang goed??

harnak 0

14 jaar

ik neem aan van wel, want de zuiger beweegt gewoon goed.
Ik neem aan dat je op verstopping of iets dergelijks doelt?

koffieboon 0

14 jaar

of een beugel van de rem slang die roest en zo de slang een betje dicht knijpt

erik007 0

14 jaar

een roestig beugeltje knijpt een remslang niet dicht...
Kan de remklauw wel goed heen en weer bewegen, komen de remmen wel goed vrij?

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

voor zover ik het heb nagekeken komen de remmen goed vrij. Ook geen zwaar sleepgeluid ofzo tijdens het rijden.
Ik hoor de rem wel heel licht tijdens het rijden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het meer is dan normaal.

Helaas pas over 2 wkn tijd om er weer naar te kijken, dus ik wil alvast wat ideeën verzamelen van waar ik naar ga kijken.

Gr, Thomas

koffieboon 0

14 jaar

Iemand nog een idee waar ik verder naar kan kijken?
Is een versleten wiellager een mogelijke warmtebron of is het waarschijnlijker dat er iets aan de naaf zelf verkeerd zit?

Gr

koffieboon 0

14 jaar

Koffieboon,

Is het wiel met de hand rond te draaien , als 'ie zo heet is ??
Zonee, heb je een probleem !! Zoja, is er geen probleem; je wielen worden nou eenmaal warm als je remt

Jeroen

JEROEN5326 0
badge

14 jaar

Jeroen,

Er is wel degelijk een probleem. Na een korte rit (20min, nauwelijks remmen) is het linkerwiel al zo heet dat het amper aan te raken is. De rechterkant heeft dit niet. Ik heb nog niet geprobeerd of het wiel dan rond te draaien is. Zodra ik tijd heb, ga ik er verder mee. Heb je misschien een idee wat het kan nog kan zijn?

Groeten,
Thomas

koffieboon 0

14 jaar

Ik sluit me ook aan bij Jeroen. Wiel wordt alleen warm als constant wordt geremd. Denk toch dat je remklauw of trommels vast zitten of blijven hangen.

appie_arnhem 0

14 jaar

Thomas,
Heb je bij het reviseren ook de glij-busjes los gehad?

Hoesein.

hoes 0

14 jaar

De geleiderpinnen zijn bij het reviseren los geweest, ja. Heb ze ingevet en de rubbertjes vervangen.

Revisie is niet de oorzaak van het warmlopen; ik heb dat juist gedaan om het op te lossen...

koffieboon 0

14 jaar

Thomas,

zo bedoelde ik het ook niet probeer enkeld mee te denken.

Hoesein.

hoes 0

14 jaar

Allen zover bedankt voor het meedenken.

komend weekend ga ik er verder mee. Ik ga de volgende punten nakijken:
- geleiderpinnen
- vrijkomen van de schijf
- remleidingen
- wiellager (wiel ronddraaien zonder remblokken)

mis ik nog iets?

Is het ook mogelijk dat er iets misgaat bij de hoofdremcylinder of zou het rechterwiel dan ook problemen moeten hebben?

Vr gr,
Thomas

PS: oplossing wordt uiteraard gepost!

koffieboon 0

14 jaar

Op de hoofdremcilinder wordt het circuit gescheiden met linksvoor en rechtsachter, en rechtsvoor en linksachter.
Je kunt kijken of linksachter ook niet goed vrij komt.

Ik denk toch ook dat je moet gaan kijken of hij voor wel goed terug komt voor. Aanlopen is warmte dus ik ga er ook voor dat hij niet goed terug komt.
De dingen die je hierboven noemt moet je controleren. Wiellager zou idd ook nog kunnen.
Heb je het gevonden zul je ook ff moeten kijken of de remblokken niet verbrand zijn. Ze remmen dan niet zo best meer.

Gr Fred

kombikart 0

14 jaar

had van precies hetzelfde probleem last (ook alleen linksvoor)
bij mij hebben nieuwe blokken, remreiniger & wd40 wonderen gedaan...

Geerlof 0

14 jaar

bedankt voor je reactie.

Mag ik vragen waar de WD40 je mee heeft geholpen? Heb je deze rond de zuiger en/of geleiderpinnen gespoten ofzo?
En hoe lang helpt dit je al? Ik kan me voorstellen dat het op den duur terugkomt dan...

Gr, Thomas

koffieboon 0

14 jaar

beste mensen,

Vandaag de remblokken er nog eens uitgehaald en gekeken waar het stroef lijkt te gaan. Zuiger ging goed, lager was ok... Dus toen heb ik de remblokhouders eens ingevet. Het leek me het enige punt waar het nog tegen konm werken.
Net een uurtje gaan rijden met wisselend remgebruik. Steeds controleren leverde niks eigenaardigs op. Het lijkt nu over!
Ga snel de remblokhouders nog eens goed glad maken en opnieuw invetten, want ik vermoed dat corrrosie de oorzaak is geweest.

Bedankt voor het meedenken!

koffieboon 0

14 jaar

Ze schijnen nu iig wel weer terug te komen. Ze hebben dus op een of andere manier toch geklemt gezeten en aangelopen tegen de schijf.
Heb je gekeken of de blokken niet verbrand (verglaast) waren waardoor de remwerking afneemt.

Gr Fred

kombikart 0

14 jaar

Inderdaad Fred. De blokken zijn nog in orde, want die heb ik vervangen en die zijn 1x warm geworden. Dat was heel kort en heeft gelukkig geen schade aangericht.
Maar ik houd het nog even in de gaten, bedankt.

koffieboon 0

14 jaar

Goed zo.

Weer een probleem opgelost waarschijnlijk.

Gr Fred

kombikart 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.