Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met het inbouwen van een remote control unit voor de centrale deurvergrendeling van een nissan primera uit 2001. Zodat de deuren open en dicht kunnen worden gedaan door middel van een afstandsbediening.
Dit is gelukt op een paar punten na;
- Er zitten 2 draden op de remote control unit die de knipperlichten laten knipperen als je de auto op slot doet of van slot af.
- Er zit een draad op de remote control unit die de kofferbak open laat gaan als je op het knopje drukt op de afstand bediening.
- En er zit een draad op de remote control unit die je ramen automatisch omhoog laat gaan als je de auto op slot doet en je ramen zijn nog open.
De drie bovenstaande punten zijn mij nog niet gelukt om voor elkaar te krijgen kan iemand mij vertellen (het liefste voor elk punt natuurlijk) welke draden ik moet hebben en waar ik die kan vinden?
Of in ieder geval wat tips?
alvast bedankt!
Kevin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,
Met de richtingaanwijzerhendel schakel je een massasignaal voor de "time control unit". Deze stuurt op zijn beurt de raw aan. Ik zou ze achter de klokkenbak pakken. Een groenzwarte en een groengele draad. De draad voor de ramen heb je niets aan. Dan zou je er een aparte raamsluitunit bij moeten zetten. Voor de kofferbak moet ik even kijken. Ik zou graag weten of je een 4/5 of station hebt.
Groetjes Ton
Hallo,
Als je een elektrishe kofferbak opener hebt dan neem je aansluiting 28 blauwrode draad in een witte 20 polige stekker bij de time controlunit achter de zekeringkast en dan zorg je ervoor dat deze naar massa schakeld. Het pootje 28 zit diagonaal naast de borglip.
Succes Ton
Hoi Kevin,
Ik heb laatst ook zo'n setje ingebouwd en wat je eerste puntje betreft (knipperlichten): je kunt gewoon een draadje trekken naar (de plusaansluiting uiteraard van) zowel knipperlicht links als knipperlicht rechts. Misschien een beetje omslachtig, maar het werkt prima en je hoeft je niet te verdiepen in de bedrading bij de schakelaar :-)
De kofferbak en de ramen denk ik dat je meer moeite mee gaat hebben, maar succes in ieder geval!
Groeten,
Thomas
16 jaar
[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,
Met de richtingaanwijzerhendel schakel je een massasignaal voor de "time control unit". Deze stuurt op zijn beurt de raw aan. Ik zou ze achter de klokkenbak pakken. Een groenzwarte en een groengele draad. De draad voor de ramen heb je niets aan. Dan zou je er een aparte raamsluitunit bij moeten zetten. Voor de kofferbak moet ik even kijken. Ik zou graag weten of je een 4/5 of station hebt.
Groetjes Ton[/quote]
Ik heb er inderdaad aangedacht om de draden achter de klokkenbak te pakken maar het werd te donker buiten om wat te zien. Had ook geluisterd waar het relais van de alarmlichten zit en die hoorde ik inderdaad achter de klokken. Blijkbaar zat ik dus al in de goede richting, bedankt voor de verduidelijking!
Wat betreft de kofferbak het gaat om een 5 deurs, er zit op het dashboard een schakelaar die je 3 seconden moet indrukken om de kofferbak open te laten springen. Op die schakelaar zitten een zwarte draad en een blauw/rode als ik het me goed herinner, ik had het draadje van de remote control unit daarop aangesloten maar toen deed die het niet dus als je me hier nog mee zou kunnen helpen dan ben ik helemaal tevreden!
16 jaar
[quote=koffieboon]Hoi Kevin,
Ik heb laatst ook zo'n setje ingebouwd en wat je eerste puntje betreft (knipperlichten): je kunt gewoon een draadje trekken naar (de plusaansluiting uiteraard van) zowel knipperlicht links als knipperlicht rechts. Misschien een beetje omslachtig, maar het werkt prima en je hoeft je niet te verdiepen in de bedrading bij de schakelaar :-)
De kofferbak en de ramen denk ik dat je meer moeite mee gaat hebben, maar succes in ieder geval!
Groeten,
Thomas[/quote]
Jah dit zou idd ook kunnen! Heb ik ook nog aangedacht maar is inderdaad wat omslachtiger.
16 jaar
Hallo,
Jij bedoelt de roodblauwe draad. Die moet je inderdaad 3 sec aan massa leggen om de klep te openen. Als je dat voor elkaar kan krijgen is dat prima. Maar de blauwrode aan de achterklepschakelaar geeft direct resultaat.
Groetjes Ton
[quote=Nissanwielmonteur]Hallo,
Jij bedoelt de roodblauwe draad. Die moet je inderdaad 3 sec aan massa leggen om de klep te openen. Als je dat voor elkaar kan krijgen is dat prima. Maar de blauwrode aan de achterklepschakelaar geeft direct resultaat.
Groetjes Ton[/quote]
Ton,
Ik heb een foutje gemaakt het is een 4-deurs, het is namelijk een sedan en geen hatchback.
maar ik neem aan dat dat niet zoveel uitmaakt.
Ik neem aan dat ik gewoon moet doen wat jij eerder gezegd hebt namelijk:
"Als je een elektrishe kofferbak opener hebt dan neem je aansluiting 28 blauwrode draad in een witte 20 polige stekker bij de time controlunit achter de zekeringkast en dan zorg je ervoor dat deze naar massa schakeld. Het pootje 28 zit diagonaal naast de borglip"
Maar even voor de duidelijkheid dus, de 20polige witte stekker die jij bedoeld zit achterop de zekering kast of zit deze achterop de timecontrol unit? Is dit van voor gezien boven of onderaan, er zitten namelijk aardig wat stekkers.
alvast bedankt!
16 jaar
Hallo,
Je moet de stekker zoeken in de timer-unit.
Maakt niet uit of het 4 of 5 deurs is.
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar