auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: inhouden bij volgas

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: sr20

ik heb het volgende probleem met mijn p11.
als ik rustig rij en de gaspedaal stand is minimaal is er geen probleem echter geeft ik volgas dan gaat de motor snukken/inhouden. net of dat er geen aan voer van bezine is. benzine filter is al een paar keer vervangen en dan is het even opgelost. de tank is niet helemaal leeg gereden. zou er dan toch vuil in het injectiesysteem kunnen zitten. ik ben er nu mee op vakantie en heb nu 1200km na Polen gereden daarvoor had ik geen problemen. (heb getankt bij goede pompen in D en Pl) De benzine pomp hoor je soms wel als je het contact aan zet.

Geplaatst door

miess (0)

al 11 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik herken de symptomen van mijn eigen auto. Bij mij bleek de lmm defect/ buiten de waarden te liggen die de ecu nog kan bijregelen.

Als je de gelegenheid hebt laat de waarden van de diverse onderdelen uitlezen (zoals lambdasonde, lmm, etc) tijdens het rijden wanneer het voorkomt. Waarschijnlijk zit je met de lmm aan het einde van de levenscyclus (wat is de kilometerstand?) en probeert de ECU nog net tegen de maximale kenveldwaarden je mengsel in de motor te krijgen. Kan overigens ook een gat in het uitlaatsysteem zijn waardoor de lambda rare waarden kan gaan afgeven.

Je hebt geen storingslampje op de dashboard? Want in dat geval zou je de storing uit kunnen laten lezen en de code hier posten. Defecte lmm is meestal p0171.

Shadowranger 0

11 jaar

Hey ik heb hem hier uitlaten lezen maar er zijn geen fout meldingen en er zit ook geen gat in het uitlaatsysteem. De km stand is nu 180400 en het "probleem begint als ik een goede 100km heb gereden en de motor goed warm is.Vindt het maar een raar probleem. Ik ben nu niet in de mogelijkheid om wat onderdelen uit tewisselen. Maar mensen laat u horen.........

miess 0

11 jaar

Je distributie ketting kan ook uitgerekt zijn !

r9217 0
badge

11 jaar

Aha deze hoor je wel nu. Een soort schavend geluid. Hoop dat ik nog wel 1200km terug kan rijden.

miess 0

11 jaar

hey ben nu weer terug in nederland. ik had een verbruik op de snelweg van 9,7l op 100km volgens de boordcomputer. de laaste keer dat ik naar polen ben geweest had ik een verbruik van 8,7l dit was tevens met de clima aan.
ik heb nu het gedeelte wat op de luchtfitler zit schoon gemaakt en het is iets beter maar niet veel . het gasklep huis kan je dat ook schoonmaken en zou dit helpen???? ik sta echt voor een raadsel.

miess 0

11 jaar

Bougies zijn ook nog in orde? Als deze te ver afgesleten zijn, kan dit ook tot misfires leiden. Verbruik ben ik niet zo van op de hoogte, maar een 2 liter zou toch op de lange baan een beter verbruik moeten halen dan 8.7l/100km (=ong. 1:11.4). Ter vergelijk, ik heb een QG18DE motor en heb altijd de climacontrol aan en rij niet zulke lange stukken, waarvan het meeste binnen de stad. Mijn gemiddeld verbruik ligt op 1:12 (=ong. 8,3l/100km) in de stad. Op de snelweg alleen met clim. control aan ligt dit bijna tegen de 1:15 (ong 6,6l/100km). Voor vervanging van mijn lmm had ik dezelfde verbruikscijfers als jij.

Het feit dat er (nog) geen foutcodes in staan wil niet zeggen dat er niets aan de hand is. Waarmee en door wie (off. Nissan oid?) is de auto uitgelezen. Het gaat erom dat de inspuitcomputer niet op de grenzen moet gaan draaien om de motor nog enigzins te laten doen waarvoor deze is gemaakt. Laat de waarden vergelijken met wat de specificaties opgeven. Ik twijfel toch aan de lmm gezien de kilometerstand.

Shadowranger 0

11 jaar

Oke hij is uit gelezen door een uni auto garage. En ik heb nu een lmm van een andere motor erop zitten en heb het idee dat het nu alleen nog bij hoger toerental is. Er zitten op het gasklephuis 2 sensors kunnen die ook vuil zijn?

miess 0

11 jaar

Nu met deze hitte komt deze storing vroeger voor en vaker. Maar als ik merk dat hij stotterd en inhoud, en dan de koppeling in trap en gas geef gaat hij normaal in toeren omhoog zonder haperingen. Ik heb wel gezien zien dat als ik mijn airco aan zet de verlichting een beetje minder wordt en een keer knippert. Zou het euvel evt aan een slechte dynamo kunnen liggen of aan een slechte massa verbinding????? Of ga ik nu spoken zien.................. Mensen alle hulp is welkom

miess 0

11 jaar

Massaprobleem kun je snel genoeg uitsluiten door een startkabel op het motorblok vast te maken en de andere klem ergens op een massapunt van de carrosserie of rechtstreeks op de -pool. Als er dan geen haperingen meer zijn, dan kan het idd een massaprobleem zijn. Hoofdverdachte zou dan de massakabel blok->carrosserie kunnen zijn die mogelijk gecorrodeerd is of op de laatste vezels nog vast hangt. Kwestie van een nieuwe monteren.

Dynamo moet een laadspanning aangeven van ±12,5-13,5 volt stationair, bij het stijgen van het toerental naar 14,5 volt max. Als je ook een ampèretang hebt kun je iig kijken of er nog wel wat en hoeveel er geladen wordt (spanning zegt niet alles). Je kan langs een revisiebedrijf gaan om de dynamo onder belasting door te laten meten. Neem daar ook de accu bij mee, want als deze defect is kan de dynamo laden wat ie wil, maar de "buffer" is er niet meer. Ergo, als je meer verbruikers inschakelt zouden de problemen dus erger moeten worden, want alleen op de dynamo trekt deze het niet.

Shadowranger 0

11 jaar

Weet je toevallig ook waar deze massakabel zich bevindt?

miess 0

11 jaar

Meestal aan de onderzijde, lijkt op een gevlochten matje.

Shadowranger 0

11 jaar

oke thx ga later kijken. pfff wordt gek van die auto op dit moment.

miess 0

11 jaar

Kan zijn dat de beschermplaat (tussen bumper en motorblok) het zicht wegneemt. Maar je kan eerst de startkabelmethode proberen of daarmee de klachten verminderen/ over zijn. Eventueel de massapunten van de dynamo nalopen en als daar mogelijkheden zijn een apart massadraadje maken en onder de bouten bevestigen voor een betere massa-overdracht.

Shadowranger 0

11 jaar

Maar dit zou wel de "klachten" kunnen veroorzaken ivm te weinig boord spanning????
Ik rij normaal altijd met verlichting en clima radio aan.

miess 0

11 jaar

Op afstand kan ik je niet exact aangeven waar het wel en niet zit en wat de invloeden zijn. Probeer eerst de suggesties die ik je heb gegeven en meld je daarna met je bevindingen. Stap voor stap dingen uitsluiten, niet rigoureus te werk gaan.

Ik snap dat het nu te warm is om wat te doen buiten, dus later mag ook.

Shadowranger 0

11 jaar

oke thx ga ik voorzorgen.

miess 0

11 jaar

nwe update: massakabels zien er nog als nieuw uit. ik heb de pomp vervangen en de tank schoongemaakt. de pomp zag er vies uit,tenminste het fitler wat eraan vast zit. zag er gewoon zwart uit en de benzine in het "bakje" ook. hier wat foto's.
althans nu geen probleem meer en loopt weer als een zonnetje. echter we zitten nog in de test fase............
maar mensen tot nu toe bedankt voor de reply

miess 0

11 jaar

Update 2
Nu loopt hij weer goed en mooi. Maar nu geeft hij de foutcode 0180 aan.
Dat is de Benzinetempsensor. Deze foutcode is gekomen na de benzinepomp
Wissel. Het donor orgaan komt ook van een sr20de.

miess 0

11 jaar

Even gegoogled op de storingscode levert o.a. dit resultaat op:

[quote]P0180 - Fuel Temperature Sensor 'A' Circuit Malfunction

[b]Possible causes[/b]

- Faulty Engine Fuel Temperature Sensor
- Engine Fuel Temperature Sensor harness is open or shorted
- Engine Fuel Temperature Sensor circuit poor electrical connection


[b]When is the code detected?[/b]

An excessively high or low voltage is sent to Engine Control Module (ECM).

[b]Symptoms[/b]

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

[b]P0180 Description[/b]


The fuel tank temperature sensor is used to detect the fuel temperature inside the fuel tank. The sensor modifies a voltage signal from the Engine Control Module (ECM). The modified signal returns to the ECM as the fuel temperature input. The sensor uses a thermistor which is sensitive to the change in temperature. The electrical resistance of the thermistor decreases as temperature increases.

[b]P0180 Information for specific makes[/b]

P0180 FORD
P0180 INFINITI
P0180 NISSAN


Read more: http://engine-codes.com/p0180.html#ixzz2...[/quote]
Als je op de link klikt kom je rechtstreeks op de pagina waar dit vandaan komt.

Shadowranger 0

11 jaar

Hey de problemen zijn over het lag dus aan een sterk vervuilde benzinepomp.
De fout code is ook opgelost na de 2de wissel. Ik heb de orginele tankvlotter terug gemonteerd en de storing is verholpen.
De benzinetempsensor zit naast de vlotter en zat op de andere dus niet op en storing was dus logisch.
Shadowranger bedankt voor al je info en de rest ook :-)
Er mag een slotje op.

miess 0

11 jaar

Mooi dat het is opgelost. Vraag me dan alleen nog af waar die "zwarte drab" vandaan is gekomen in je tank. Toch een paar keer benzine getankt bij een twijfelachtig station?

Shadowranger 0

11 jaar

ik volg deze topic met intresse.
ik heb een p11 op gas/benzine
sinds vorig jaar al een brandend motormanagment lampje, volgens de garage verkeerde verhouding benzine/lucht, motor draaide verder prima, dus zo gelaten.

Echter, sinds kort, Bij koude start(start prima), zakt toerental in, auto staat te schudden(niet mee te rijden!), na ongeveer een minuut gaat de motor normaal draaien, en is er niks meer aan de hand(auto loopt dan nog op benzine)

sinds deze week, auto viel op de snelweg (ong 100km/u) ineens stil, na 5 minuten starten , wilde hij weer op gang, vanaf dat moment, houd motor enorm in, op benzine is er haast niet mee te rijden, op gas gaat het beter,(af en toe schokt hij wel), maar wil niet harder dan 120km/u

onlangs is het benzine filter nog vervangen, en begin dit jaar de bougies

volgens de garage ligt het probleem (90 % zeker ) aan de katalysator, maar kan geen 100 % zekerheid geven
ik sta voor een grote uitgave, terwijl ik dus niet weet of het probleem dan wel verholpen zal zijn, ik vind het de auto zeker waard hierin te investeren maar wil dan ook wel dat het dan verholpen is., heeft iemand wellicht nog ideeën?

p11 0

11 jaar

De katalysator lijkt mij niet de oorzaak van de klacht over het slecht lopen van de motor.

Wel kan de katalysator de oorzaak zijn van het brandende lampje. Maar dan zou je een voertuig met Eobd moeten hebben en die zijn er na de facelift gekomen. Dus wel model heb je. Die met die ronde projector lampen en wat voor motor zit erin.

Ik heb het model met de ronde koplampen, een 1.8 estate de( QG18), de auto heeft aan de computer gehangen, en zo zijn ze tot die conclusie gekomen.

p11 0

11 jaar

Nissan Maxima, 2.0 ltr, 140pk van 2001 (A33) met km.stand 177k.
Motor houdt in bij volgas. Bij snelheden vanaf 110km/u geen fut meer.
Warme motor slaat sons af.
Eerder al storingslampje. Uitlezing:mager mengsel.
Beide lambdasondes (voor de katalysator) zijn vervangen. Bougies zijn in orde.
Auto rijdt op deze wijze wel heel erg zuinig, nl. 7,3l/100km.
Wat kan het zijn? Mogelijk gewoon vervuild brandstoffilter?

inter133 0

10 jaar

@ P11 en inter133: Hebben jullie er al eens gedacht dat de lmm het probleem kan zijn? Vaak komt er een code p0171 op de testapparatuur te staan, en daarmee wordt vaak (onterecht) de schuld gegeven aan lambdasonde of kat. Ik heb bij mijn vorige auto (Primera P11-144 met de projectielampen en QG18DE motor) hetzelfde gehad. Na enig zoekwerk en m.b.v. internet en deze site erachter gekomen dat de lmm de boosdoener was. Dit terwijl de dealer tegen mij had gezegd dat het de kat was.

Luchtmassameters (lmm) gaan ergens tussen 150.000 en 180.000 km mee, vervangen is dan mijn advies. Is eenvoudig zelf te vervangen.

Shadowranger 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.