Nissan Micra 1995: Injector raakt verstopt

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: CG13, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 55

De K11 Micra van mijn moeder loopt op 3 cilinders omdat de 2e injector steeds verstopt schijnt te raken.

Als ik ga troubleshooten dan wil ik als eerste 2 injectoren verwisselen om te checken of het echt aan de injector ligt dat die 2e cilinder niet werkt.

Hij is blijkbaar al vervangen een keer, wat kan dan verder nog de oorzaak zijn hiervan? Kan er iets in de rail vervuild zijn, of moet ik het wellicht zoeken in het benzinefilter of zelfs de benzinepomp?

Alle tips zijn welkom!

Marcel

thedudenl

Geplaatst door thedudenl (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Micra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

Beunhaas (515) PRO, 4 maanden geleden

Oorzaak kan ik niets over zeggen, maar ik heb wel eens succes gehad met injectorcleaner in de benzine...

Punt (35) PRO, 4 maanden geleden

Kan je bij de aansluiting komen van de injector ? Op een pool staat de plus en de andere zijde wordt door de emu in milisec. aan massa doorverbonden. Met een spanningzoeker met led.lampje is dit waar te nemen met een gloeilampje niet die reageert te traag. Maak geen volle doorverbinding met 12 volt op de injector want de ohmwaarde is niet zo hoog dus verbranden is mogelijk . Wel kan je de doorverbinding maken door deze even aan massa te tikken met een proefdraadje om de injector te horen werken. Ook kan je de hele rail uit de inlaat buis halen om de werking te zien. Let op brandgevaar. Succes.

    Thanks! Ik ga het proberen als ik de auto hier heb.

    Weet jij of de benzine altijd goed genoeg gefilterd wordt in het benzinefilter, zodat eventuele splinters van een defecte pomp nooit in de rail terecht kunnen komen?

    Ik heb dat wel eens gezien ergens bij de Rijdende Rechter dat dat de oorzaak was van een soortgelijk probleem namelijk. Daar hadden ze het over een kapotte pomp die metaalsplinters in de benzine veroorzaakte, maar dat komt dan toch nog steeds niet voorbij het filter als het goed is? - thedudenl (0), 4 maanden geleden

Punt (35) PRO, 4 maanden geleden

Niet alle systemen hebben 2 filters . Degene buiten de tank is wel wisselbaar . Daar gaan overigens geen splinters door met wel water . Filter is meestal horizontaal geplaatst maar bij sommige japanners verticaal onder de motorkap tegen schutbord. Antwoord kan je bij de injector aansluitingen komen . Ja .

    Een heel oud filter kan misschien kapot zijn toch? Dat het daardoor dingen doorlaat die normaal niet in de injectoren terecht zouden moeten komen? Er zal toch een verklaring moeten zijn waardoor het weer opnieuw verstopt is geraakt bij een nieuwe injector. In die rail zal waarschijnlijk niks spannends zitten, is gewoon een holle buis? - thedudenl (0), 4 maanden geleden

Punt (35) PRO, 4 maanden geleden

In vroeger tijd ging de brandstof in een kringloop naar de rail en via de drukregelaar terug naar de tank . Het idee was de brandstof wordt niet te heet vooral in de zomertijd . De laatste tijd wordt de druk al in de tank afgeregeld en gaat de brandstof naar de rail tot het is verbruikt. Ook eventueel water kan daar achter blijven en de naalden vast zetten. Als bij wisselen steeds inj. 2 kuren heeft ga je naar de oorzaak zoeken . Ik draag wat mogelijkheden aan jij gaat ze bij redenatie weerleggen !? Op zoek gaan naar de oorzaak . Succes.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.