Hi!
Gisteren zei mijn kachel ineens "blaas zelf maar".
Afgelopen maanden deed hij dit soms, maar met opnieuw contact aan en uit, ging het weer goed. Maar nu blijft de kachel echt uit. Ik dacht aan de weerstand, maar iemand zei..dan moet hij op stand 4 wel blazen en dat doet hij niet.
Ben even bij een algemene garage geweest. Kachel motor eruit gehaald, die deed het. Even extern met stroom geprobeerd en hij draaide. Verder ook gewoon stroom uit de stekker. Zekeringen deden het. Licht in het bedieningspaneel werkt ook gewoon. Kan ook de airco aan zetten. Dan hoor ik de pomp stroom krijgen maar er blaast niks.
Ik dacht de kachelweerstand vervangen als laatste "gok" - maar waar zit deze? Rechts bij het gaspedaal? Of bij dit type ergens anders? De kachelmotor zit namelijk wel achter het dashboardkastje weggestopt. Vraag is nu ook, is het 4 of 8 pins kachelweerstand. Als de boel losgaat wil ik wel de juiste weerstand gekocht hebben.
Wat kan het nog meer zijn? Iemand een idee of dit ook al eens gehad? Het heeft best haast omdat de auto van binnen echt beslaat en ik rond rij als een blinde op die manier, met mijn doekje en trekkertje.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als je de kabel van de fanmotor volgt kom je bij de weerstand .
Als er een stekker aan de fanmotor zit met meerdere draden dan zit de weerstand in de fanmotor , maar je schrijft dat er spanning uit de stekker van de fanmotor komt , dan zou de fanmotor toch ook moeten draaien ?
Hi De motor draait niet. Er is gemeten dat er stroom komt uit de stekker waar de kachelmotor op zit. En met het verwijderen van de motor is er met draden extern geprobeerd te motor te laten draaien, deze deed het.
3 jaar
De motor draait extern op de werkbank wel bedoel ik, maar als hij aangesloten zit dan draait hij niet. Terwijl er wel stroom op de stekker aansluiting staat/
3 jaar
Stekker niet verbrandt (dan teveel weerstand) door zwaar draaiende kachelmotor is wellicht ook nog een optie.
vr.gr. Theo
3 jaar
De motor ging heel soepel, net een hamster molentje. Geen weerstand. De stekker zag er verder goed uit en gaf ook gewoon stroom.
3 jaar
Dat is tegenstrijdig , wel spanning en toch niet doen , hoe is er gemeten , massa en plus over de stekker of massa aan de auto en toen gekeken of er 12v op 1 van de draden staat.
Als het een climate controle is dan blaast de motor niet als de kachelweerstand stuk is. Bij een normale kachelbediening alleen op stand 4.
Weerstand cq powertransistor unit zit naast het gaspedaal.
Succes met vervangen.
Donderdag wordt de weerstand vervangen, schijnt heel erg weinig werk te zijn. Als het goed is 8 pins. En dan moet het verholpen zijn.
3 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Note of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar