Van de ene op de andere dag doet de aanjager het niet meer in stand 1,2 en 3. Wel in stand 4, dus de kachelmotor is niet kapot.
Meestvoorkomende probleem is een kapotte weerstand en die dient dan ook vervangen te worden. Het schijnt dat dit een werkje van 5 minuten is, maar waar zit die weerstand precies?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rechts voor onder dashboard breede stekker +2 kruisschroefjes
Sam, bedankt voor je reactie. Omdat ik de monteur precies kon aangeven wáár de weerstand zit duurde de vervanging minder dan 5 minuten. Ik had 't wel zelf kunnen doen, maar dan heb ik geen garantie...
20 jaar
B.T.W. (By the way): Totale kosten inclusief montage bedroegen 60,-
19 jaar
De weerstanden (gebruikt bij stand 1,2 en 3) branden door omdat de aanjagermotor een te grote stroom vraagt. Dit wordt bijvoorbeeld veroorzaakt door:
- stroef draaiende aanjagermotor, bij mij was hij erg vervuild 160k km. reinigen en smeren hielp bij mij. dashboardkastje verwijderen.
- sterk vervuild interieurfilter, zelfs bij een zogenaamde airco-opfrisbeurt bij de dealer wordt hier niet eens naar gekeken. zit vlakbij de weerstand. Je moet hiervoor wel dashboardkastje verwijderen.
ps de weerstand zelf is voorzien van een soort zekeringdraadje in twee soldeerdruppels. Als de mogelijke andere oorzaken zijn weggenomen kun je beste weer een dun draadje hierin solderen. Dan is de weerstand weer functioneel en de aanjagermotor beschermd.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar