close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Primera: koeling/thermostaat

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hoi hoe warm is het koelwatertemperatuur dan werkelijk.of slaat de koelvin te snelaan.komt hij aan de kook?..80/90 graden is op gevoel er heet.GR jl

Geplaatst door

jan/natasja (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

warmloper op de grote weg anwb thermostaat open gezet naar huis gereden thuis nieuwe gemonteerd wederom een warmloper met warm draaien radiateur fin slaat snel aan terwijl de radiateur nog koud is thermo contact vernieuwd heeft niet geholpen .probleem nog niet opgelost oude thermo gemonteerd dus geen kachel kan wel rijden

jan/natasja 0

8 jaar

weet iemand een oplossing voor dit probleem.

jan/natasja 0

8 jaar

Radiateur verstopt??

Waterpomp werkt niet , koppakking defect zijn ook een paar opties.
Laat de motor eens stationair lopen , en kijk eens wat er gebeurt in de radiateur met de dop er af , komt er steeds een flinke luchtbel omhoog , grote kans dat de koppakking lek is.

waterpomp gedemonteerd werkt goed
doorgespeeld alles open
koppakking gekontr,
waterslang boven heet onder koud
thermostaat er uit gelaten en toch onderste waterslang koud
aanjager/radiateur slaat snel aan terwijl die koud is
weet iemand hoeveel sensoren en voor de radiateur zitten heb er inmiddels 1 vernieuwd en is de kleur belangrijk van de sensor .

jan/natasja 0

8 jaar

Er is 1 temperatuursensor die aan het motormanagement verteld hoe warm het water is. Aan de hand daarvan stuurt het motor management de ventilator motor aan. Deze sensor heeft twee draden.
De sensor voor de dashbord meter heeft 1 draad

nieuwe radiateur besteld ga hem morgen monteren hoop dat dit het probleem oplost.ben benieuwd

jan/natasja 0

8 jaar

Denk dat dat heel verstandig is

nieuwe radiateur gemonteerd wederom geen circulatie onderste slang koud kachel koud goed ontlucht dus jammer
maandag weer een nieuwe thermostaat kopen maar dan bij de dealer op motor nr. diegene die ik had geplaatst is ik waarschijnlijk kleiner dus sluit niet af (dubbelwerkende thermostaat)

jan/natasja 0

8 jaar

vandaag een thermostaat gemonteerd even heel blij kachel deed het was redelijk warm na tijdje stationair draaien toch weer warmloper en onderste waterslang koud weet het niet meer

jan/natasja 0

8 jaar

Dan gaat toch die thermostaat niet open lijkt me.
Of er is geen circulatie.
Springt de fan aan op het moment dat tie warm gaat lopen?.

primera p11 0

8 jaar

nieuwe thermostaat gemonteerd kachel werkt even tot het blok warm wordt fan slaat aan radiateur koud bovenste slang warm op gegeven moment warm loper kachel slang los gemaakt geen vloeistof dus kachel koud wat betreft de circulatie,waterpomp gedemonteerd is in orde Waarom heb ik telkens lucht in het systeem kan geen koppakking problemen ontdekken olie goed geen vloeistof in.vloeistof ziet er ook goed uit geen vloeistof uit de uitlaat
twee merken thermostaat geprobeerd.
volgens mij krijg ik hem niet goed ontlucht??????
wordt er een beetje moe van
auto heeft nog geen 50000 km gereden . vloeistof zag er goed uit geen roestwater

jan/natasja 0

8 jaar

Je monteerd de thermostaat wel op de juiste wijze ?
Zit er in de grote ring van de thermostaat een gaatje , nee dan daar een gaatje in de flens boren van 2-3 mm , dan kan er gegarandeerd geen lucht meer blijven zitten , de thermostaat zodanig plaatsen dat het gaatje aan de bovenkant zit.
Maar ik zit toch ernstig te twijfelen of de koppakking wel heel is , de manier waarop je deze controleerd geeft geen zekerheid.
Afpersen lektest wel of het koelsysteem laten controleren op aanwezigheid van verbrandingsgassen.

Ik denk dat de cilinderkop pakking zal door zijn en dat er compressie druk in het koelsysteem komt.
laat de motor warm draaien en laat de druk van de radiator voorzichtig af, en bevestig terug de radiator dop en laat hem nog een 10 minuten verder draaien en dan maak je de radiator dop nogmaals los en wanneer er terug druk op zit zal het prijs zijn.
Je kan ook de overloopslang van de radiator onderdompelen in een bak je water en laat hem dan lange tijd warm draaien en wanneer er dan lucht belletjes blijven komen mag je 100% zeker zijn van cilinderkop dichting.

Koppakking gecontroleerd niets bijzonder gevonden auto warm laten draaien onderste waterslang wordt na een tijdje ook warm daarna gaat de aanjager aan als deze afgekoeld is moet deze uitgaan wat volgens mij door de sensor geregeld wordt (boven op het blok bij de thermostaat) nu diverse malen geprobeerd soms goed ..Nieuwe sensor monteren???
Had deze al vernieuwd geen origineel Nissan .

jan/natasja 0

8 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.