hallo allemaal ik zit met een probleem in luxenburg momenteel hij maakt een raar koffiemolen geluid bij optrekken motor loopt goed trekt goed schakelt goed trapt goed vrij ook bij stationair draaien in vrij maakt hij een raar geluid met koppeling ingetrapt in vrij is het geluid weg ik wou toch doorrijden is dat wel verantwoord ???? ik denk zelf koplings druklager of zo iets bvbd ad
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met ernstige bijgeluiden doorrijden is nooit een goede zaak.
Als je rijd en hij maakt dan geen lawaai , ook niet een klein beetje , zou ik haast zeggen , blijven rijden tot je thuis bent.
Maar dat is geheel voor uw eigen verantwoording natuurlijk.
Denk namelijk niet dat het het druklager is , maar de versnellingsbak , of indien aanwezig het 2 massa vliegwiel.
Geen lid van de ANWB of een aanverwante organisatie ?
ja dat wel maar ik moet maandag weer beginnen met werken en als hij toch al stuk is dan helpt het ook niet meer mvgr ad
11 jaar
hallo hier het vervolg van mijn probleem ik ben toch op pad gegaan met mn auto eerst advies gevraagd aan de belgische wegenwacht die zij dat het best verantwoord was om naar huis te rijden maar dan wel zonder caravan mijn zoon heeft de caravan opgehaald en ben ik solo meegereden hij was ook overtuigt dat het druklager de boosdoener is het geluid was ook een stuk minder dus ga ik maar eens een begin maken met de bak te demonteren heeft iemand goed advies voor het demonteren ? is er speciaal gereedschap nodig ? of dingen die ik niet mag vergeten en hoe controleer ik het beste het massavliegwiel ik denk daar is niks mis mee want dan zou de koppeling toch moeten slippen en dat doet hij niet ontkoppeld goed schakelt goed en trekt goed bvbd gr ad
11 jaar
In eerste instantie denk ik ook aan het vliegwiel.
Dat bestaat uit 2 schijven die langselkaar kunnen verdraaien. Dit is maar hooguit 3 cm. Dan is tie kapot.
Ik denk dat bij jou de aanslagen tegen elkaar komen en je daarom rare geluiden hoort. De werking van de koppeling (slippen of niet) heeft niets met de werking van het vliegwiel te maken.
Er is geen speciaal gereedschap nodig. Alleen de bak is erg zwaar en kan er maar netaan uit langs het subframe.
ok ton financieel gezien minder leuk om te horen maar als het niet anders is moet dat dan ook maar dan eerst de bak er af dan kunnen we meer zeggen is die marge 3cm totaal of3 links en 3rechts ? kwestie van streep zetten en dan meten moet je dan eventueel bij montage nog speciale dingen in de gaten houden? ik zal dan maar alles vervangen plaat druklager / ZIT DAAR OOK NOG EEN TOPLAGER in ? en moet je de motor zeker schuin laten zakken zodat de bak er makkelijker langs weg kan ? veel vragen maar voor mij wel belangrijk bvbd gr AD
11 jaar
De afstandsmaat is de totale beweging van de plaat tov de andere. Van de ene aanslag naar de andere. 26.2mm
De bouten aanhalen met moment en het toplager gewoon ook vervangen. Je moet de motor wel schuin houden ja.
hallo kan iemand mij vertellen waar ik de vulplug van het voordifferentieel van mijn x trail kan vinden bvbd groetjes ad
11 jaar
hallo hier een slotverhaal van mijn koppeling verhaal dus thuis aangekomen auto op de brug geluisterd met stethoscoop het geluid kwam duidelijk uit de versnellingsbak lager geluid bak gedemonteerd (flinke klus trouwens) koppeling was eigenlijk niet versleten. massa vliegwiel opgemeten had een beweging van 22,5 mm dus ook goed andere bak gehaald bij van deijne en die hangt er onder bij proefrit nogsteeds bij geluid ik dacht g.v.d nader onderzoek bleek ook rechter voorrwiellager defect die is inmiddels vervangen hij rijdt weer als vanouds .ik wil iedereen bedanken voor de hulp op de site speciaal ton mannen tot ziens ps ik heb er uiteraard ook nieuwe koppelingsset ingezet mvgr AD
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar