ik heb zelf een almera diesel 2.0 uit 1998 met airco net 3 ton op de teller
het probleem heb ik nu sinds anderhalve week
koudstart starten en motor loopt onregelematig/ pendelen in toerental stationair tussen de 500 en 1000t/m
check engine lampje brand
tijdens het pendelen van de motor zijn er lichte plofjes hoorbaar net of hij overslaat
motor op toeren houden en weg rijden gaat prima check engine lampje brand
tot na ongeveer 1 min bij stilstand voor drempel of stoplicht valt motor stil
starten slaat aan en weer af
poot op gaspedaal en starten motor loopt en kan weer wegrijden check engine lampje gaat na enige tijd weer uit
na ongeveer 5 min als motor warm is geen problemen meer
en de rest van de dag ook niet puur alleen koud start
wie komt dit bekend voor en weet de oplossing
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de computer eens uitlezen. Zelf denk ik aan de krukassensor
[quote=Nissanwielmonteur]Laat de computer eens uitlezen. Zelf denk ik aan de krukassensor[/quote]
ik zal em uitlaten lezen
maar bij het pendelen en uitvallen van de motor tijdens koudstart heeft bij een diesel toch niets te maken met krukas sensor
14 jaar
wat is de waarde van de temperatuur sensor. kijk die eens na. geven ook wel eens problemen
Wat denk je van vervroeging die niet correct berekend kan worden omdat er geen of een foutief krukassensor signaal is??
[quote=Nissanwielmonteur]Wat denk je van vervroeging die niet correct berekend kan worden omdat er geen of een foutief krukassensor signaal is??[/quote]
ik heb em uit laten lezen bij de dealer uitkomst is krukas positie sensor defect
100 euro ex voor alleen de sensor erg prijzig
30 euro voor alleen uitlezen :( word straat arm van deze ingreep
14 jaar
na vervangen krukas positiesensor loopt hij weer als een zonnetje
dank jullie wel allemaal voor de goede adviezen
13 jaar
Tja auto rijden wordt steeds duurder,maar specialisatie en apparatuur zijn ook duur.
En wat kost tegen woordig een ziekenhuis bezoek aan een arts,wij doen toch hetzelfde maar dan in de techniek.
Groetjes een ruim denkende specialist.
Wat specialisatie betreft:
Ik heb vorige week een verstuiver van een 2.0dci moeten laten verwijderen door een gespecialiseerd bedrijf.
a 125ex per uur. Meneer is 4 uur bezig geweest met een wagen vol apparatuur en trekkertjes enz.
Maar overigens mooi dat het weer opgelost is.
Soms is direct naar de garage gaan en uitlaten lezen goedkoper als zelf gaan rommelen.
En dan mag de specialist de handel weer opknappen.
Hoi Ton,
inderdaad duur karweitje,
wij hebben deze trekker systemen ook in ons bezit en halen er eigenlijk alles wel me uit.
weet wel dat de jongere generatie ook weer moelijk los zijn te krijgen,hadden vorige week een citroen mpv,moest eigenlijk een set voor worden aangeschafd van 2500,- euro's,vondt m'n baas even te gortig.
Als aan verstuivers is gerommeld en ze zijn onderin al losgedraaid kun je het vergeten,dan zal bij iedere verstuiver hoe dan ook met slagtrekker of pers de verstuiver afbreken bij de spanmoer en blijft er een gedeelte onderin zitten,dat krijgen we er ook wel uit in ieder geval.
We moeten in ieder geval regelmatig bij ons even een verstuiver eruit trekken voor klanten, daar zijn we specialist voor alléén is bij ons het uur tarief 68 ex. !!!
Groetjes John.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar