auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Primera: motor houd in bij 3000 toeren

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 QG

NISSAN PRIMERA 1.6 16V. SEDAN QG16DE 1597CC 80KW

Auto trekt niet
Houd op bij ongeveer 3000 toeren
Als je het gas helemaal in trapt lijkt of hij smoort.
Je moet het gas even terug nemen tot ongeveer 3000 toeren
Storingslampje brand niet.
Andere luchtmassameter geprobeerd , zonder resultaat
Volgens de dealer zijn bepaalde sensoren reeds vervangen (hebben ze gecontroleerd)
Uitlaat losgekoppeld , voor het geval deze dicht zou zitten, ook zonder resultaat.
Op aanraden van de dealer hebben we de kettingspanner gecontroleerd.
Volgens speciaal bulletin (datum 22-04-2003, nr.17-03-FS-072H) krijg je een krukaspositiesensor storing als de spanner meer dan 1 centimeter buiten het huis steekt
Dit hebben we gecontroleerd en het blijk 1,1 cm. te zijn. Maar moet dan het storings lampje niet gaan branden omdat de nokkenas sensor en de krukas sensor niet meer corresponderen ?
Volgens het bulletin kan dit inhouden bij accelereren. tot gevolg hebben .
Maar deze auto houd abrubt op bij 3000 toeren
Wat kan ik nog meer controleren ??.

Geplaatst door

jaaphospers (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

catalystator!!!!!!!!!! Uitlaat verstopt, geeft zelfde fenomeen

jhl 0
badge

18 jaar

Ik heb de voor pijp verwijderd en ben zo gaan rijden , er was geen verandering.
er zit dan nog wel een catalysator aan het spruitstuk , maar van onderaf zag het er goed uit.zou ik dan deze ook nog moeten verwijderen?

jaaphospers 0
badge

18 jaar

Je moet dit probleem eens bij "Renault" op Problemcar zetten. Zeg dat je een Mégane Scénic hebt met dito probleem. Heb al gehoord dat dit probleem bij Renault ook bestaat, misschien krijg je daar betere reaktie

Suc6, Jan

jhl 0
badge

18 jaar

Volgens de dealer kan het ook in de voorste katalisator zitten, deze zit tegen het spruitstuk geschroefd.
Heb deze dan ook gedemonteerd , maar er was niets aan te zien.
probleem is nog het zelfde. zowel koud als warm , trekt in de 2de versnelling langzaam door tot 3500 toeren
In de 3de versnelling tot 3000, en in de 4 tot 2500 toeren.
Is dit een noodloop, en moet dan het storingslampje niet gaan branden?
Uitlezen bij de dealer laat geen storing zien.
Wie helpt me ???

jaaphospers 0
badge

18 jaar

Volgens mij had ik het zelfde probleem als jouw, bij mij brande echter wel zo af en toe het rode lampje van een motorstoring. Tevens starte mijn auto slecht, vooral 's-morgens de eerste keer. Hij heeft een paar maal bij de dealer aan de kast gestaan. Eerst geen storing, later zeiden ze dat het de drukregelklep was van het brandstoffilter. Uiteindelijk ben ik bij een dieselspecialst geweest en deze zocht iets verder. Het bleek een lekke injektor te zijn de de diesel onder druk in moet spuiten deze was echter lek en daarbij kreeg je dan iets van retourdruk o.i.d. Blijkt wel een bekend gegeven te zijn bij hun met diesel die al aardig wat kilometers op de klok hebben staan. Ook zeiden ze dat de dealer waarschijnlijk alle 4 de injektoren gaat vervangen, wat behoorlijk prijzig zal zijn en wat eigenlijk niet nodig is.

Gr. Gerlo

g.kroese 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.