Beste,
Ik heb een bluebird (2.0 slx inj) uit 1990. Het probleem is dat ie niet meer goed start sinds kort.
Hij komt als ie warm is niet meer boven de 3500-4000 toeren, dan gaat de motor hikken en inhouden en wil echt niet verder tenzij je heel langzaam gas geeft. De injectoren zijn schoon gemaakt maar daar is het probleem niet mee verholpen. Nu is het ook zo dat ie na een avondje stil te hebben gestaan moeilijk start en na twee avondjes zeer moeilijk start. Alleen met doorzetten en af en toe bij gassen wil ie aan slaan. Daarna krijg je eerst enorme veel witte walm, die pas verdwijnt als de motor eenmaal warm is. Tot die tijd loopt ie schokkend. Daarna gaat het redelijk soepel zodra je maar niet boven de 3500-4000 toeren komt. Heeft iemand een idee? Zou dit typisch zijn voor een kapotte koppakking? De garage had geen idee in ieder geval, hopelijk iemand van jullie wel.
Groeten Ron en alvast bedankt voor de reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste ron,als je koppakking kapot is moet je ook koelwater kwijt raken,ik denk als ik jou verhaal lees, eerder aan dat de injectoren lekken,zijn ze ook getest op lekken ,als je de bougies na het stilstaan eruit haald zijn ze dan nat van de benzine?Laat ook de benzinedruk eens meten en de drukregelaar testen mvgr.rene
Ron ik heb er nog even over nagedacht en ik denk dat benzinedruk regelaar stuk is,die zit op de injectorrail met twee schroeven en een vacuumslang ,probeer deze te vervangen of te wisselen. succes ,laat wat weten
witte walm slecht lopen???
lijkt mij koppakking
injectoren(benzine verzuipen) geeft zwarte rook
Bedankt voor de reacties,
ben komende week op vakantie, maar zal daarna het meteen eens gaan testen. De injectoren waren inderdaad getest op verstuivings beeld, lekken etc. Zijn schoon gemaakt en prima verder. Heb verder nog het gevoel dat de stand van de gasklep er ook invloed op heeft. Lijkt erop dat als deze te ver openstaan dat de motor gaat inhouden...
je hoort er nog van.
17 jaar
Ik denk nog steeds dat je benzine druk te laag is,bij koude motor heb je veel benzine/weinig lucht nodig,heb je niet dus start niet .bij warme motor heb je weinig benz/lucht nodig dat heb je dus motor loopt.bij hoog toerental heb je veel benz. en lucht nodig dat heb jeniet dus daar komt ie niet.Op het moment dat je gasklep open gaat krijgt de motor nog meer lucht.Meet de benzinedruk +-2,5bar.Of de regelaar of de vacuumslang of je brandstofpomp is aan vervanging toe
Ok, daar ben ik weer...bedankt voor alle mooie raad en ik was ook van goede moed om er aan te beginnen. Maar het kreng startte weer niet...dus na wat door starten (aangekoppeld aan een andere auto zodat de accu niet leeg loopt) is nu de start motor ook nog door gebrand...na alle problemen voor dit heb ik toch maar wijzelijk besloten hem gewoon weg te doen....het was mooi zo lang het duurder....
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Bluebird of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar