hallo, wie kan mij misschien helpen.
ik reed al een tijdje 100km/h, vervolgens een tijdje 70km/h en plots viel de motor uit. eerst ging het lampje branden van "check engine" en vervolgens ook de rest van de lampjes (net zoals bij het starten).
Vervolgens weer geprobeerd te starten, maar helemaal niks. de startmotor slaat wel aan, maar de motor slaat niet aan.
is dit een veelvoorkomend probleem bij nissan? en kan het aan het ontstekings mechanisme liggen of zijn er "simpelere" (lees goedkopere) oplossingen/oorzaken?
alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Benzine op
Zekering/en defect
Controleer eens of je vonk hebt en of de brandstofpomp draaidt.
Bedankt voor de reactie, maar is het allemaal niet.
Had er al 10liter benzine bij gegooid, maar nog steeds niks.
Zekeringen zou op zich wel kunnen, maar dan denk ik dat de startmotor zelf ook niet zou aanslaan (weet niet hoe het elektrisch allemaal geschakeld zit). brandstofpomp draait wel en de bougies zouden goed moeten zijn, zijn laatst nog gecontroleerd.
Wel had ik al enige tijd last dat de auto nogal schokte tussen de 1800 en 2300 toeren, in de 1, 2 en 3e versnelling, als je hierboven kwam was het weg. dus als je dit optelt zou je kunnen denken dat het aan het injectiesysteem zou kunnen liggen, maar misschien ook wel aan een sensor, maar dat zou ik niet weten.
Morgen gaat ie naar de garage en dan moet ik maar afwachten, maar als iemand misschien nog een mogelijk oplossing of een heldere ingeving heeft....hoor ik het graag.
13 jaar
Ik denk de ontsteking.
13 jaar
Ja dat vrees ik zelf ook al, maar goed, vandaag wordt ie dus opgehaald door de garage. slepen was namelijk ook geen optie, aangezien de gewone rem ook geblokkeerd staat....maar goe we zullen het zien.
13 jaar
Nou auto bij de garage geweest en vlug onderzocht.
nu blijkt dat er op 3 cilinders van de 4 geen compressie is, is dit mogelijk??? toen de motor uitviel was er geen vreemd geluid te horen en de auto kon normaal uitrollen.
heeft iemand misschien nog een verklaring hiervoor?
Zou dit een kwestie kunnen zijn van openstaande kleppen? of moet ik meer bij de nokkenas zoeken? of nog iets anders???
13 jaar
Distributie ketting gebroken?.
13 jaar
kan het dan voorkomen dat je op 1 cilinder wel compressie hebt en op de andere 3 niet?
13 jaar
Ja dat kan. Ik denk ook aan de ketting.
Is het een 2.0L??
Ja het is inderdaad een 2.0, hebben die dan vaker een gebroken distributieketting?
En is zo'n reparatie/vervanging daarvan duur, en kunnen de gevolgen van een kapotte ketting groot zijn?
13 jaar
Ja gebeurt wel eens vaker. Moet zeggen dat ik het zelf nooit aan de hand heb gehad.
Als een ketting breekt dan blijve de nokkenassen stilstaan terwijl de krukas nog draait. De zuigers kunnen dan tegen de kleppen aankomen en die krom slaan. Dat verklaart dan waarom er meerdere cilinders zijn met geen compressie. Bij die ene die wel compressie heeft stonden de kleppen op moment van breken dicht.
Loopt best in de prijzen hoor. Distributiedeksel eraf. Cilinderkop moet eraf klepgeleiders nakijken die krijgen ook een duw door de weggekopte kleppen. misschien goedkoper om een motortje op de kop te tikken ergens en die van een nieuwe ketting voorzien. Je kan er dan veeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker aan werken.
Als het idd de ketting is ga dan maar op zoek naar een andere motoren en laat daaar gelijk de ketting van doen.
Waarom was de auto overigens niet te slepen,je zegt rem geblokkeerd?.
Liep de rem aan?.
13 jaar
De rem was geblokkeerd, dus was niet meer aan te duwen. volgens mij, rem liep vast.
Maar goed nog een keer bij garage geweest en nu voor 95% zeker dat de distributieketting is geknapt. dus weer een leuke dure grap. kosten lopen dus dan voor reparatie een beetje erg hoog op, voor deze tweedehands auto.
maar nu nog even een laatste vraag voor ik deze topic sluit:
zou je van tevoren kunnen horen of zien dat een ketting slecht is? zonder hem dan helemaal open te hoeven halen?
alvast bedankt voor al jullie hulp en reacties.
13 jaar
95% zeker?? Olievuldop losdraaien, kijken en je weet het voor 100%
Soms hoor je de ketting rammelen tijdens de stationnaiten als tie te ver opgerekt is krijg je een foutmelding op de nokkenassensor omdat de timing niet meer klopt.
13 jaar
nou net weer terug van de garage, ketting blijkt inderdaad gebroken te zijn, dus einde verhaal, aangezien de reparatiekosten dan in totaal (met de andere gebreken) duurder zouden zijn dan dat de auto tweedehands gekost heeft.
kortom: koop nooit een auto bij van Schaik auto's in leeuwarden.
bij deze nog bedankt voor jullie ingevingen. hierbij sluit ik ook deze topic
13 jaar
Tis een P11 die hebben geen aparte krukas en nokkenas sensor.
Per definitie hoeft het genoemde bedrijf natuurlijk niet slecht te zijn omdat de ketting gebroken is. Of zie ik dat verkeerd??
nee hij het bedrijf hoeft inderdaad niet slecht te zijn, alleen dit was zeg maar de druppel die de emmer doet overlopen. namelijk het volgende was er ook nog aan de hand:
- handremhevels/zadels zaten muurvast, en later ook de gewone remklauwen
- abs werkte na een week niet meer
- moesten nieuwe remschijven op
- homokineet linksvoor begon al geluid te maken
- mechaniek van linker ruitenwisser was kapot binnen korte tijd
En zo waren er nog wat kleine mankementen. toch best wel veel kapot binnen 3 maanden tijd. meeste dingen hadden ze bij het verkoopbedrijf wel kunnen weten en eigenlijk toch wel meer over moeten vertellen. niet gedaan. verder geen tegemoetkoming of deel van het geld terug, dus kortom geld door de plee gespoeld.
krijg je waarschijnlijk bij alleen handelaren ipv bij een normale garage.
tevens kreeg ik de laatste paar dagen ook alleen maar slechte verhalen over dit bedrijf te horen met alleen maar klachten.
dus zeker voor mij NOOIT meer bij dat bedrijf, zou ik iemand anders ook afraden, maar goed keuze is natuurlijk altijd vrij.
13 jaar
Dit is een emotionele reactie,maar een auto koop je in de regel met je verstand.
Onder wat voor omstandigheden is de auto gekocht,zat er garantie op,wat is de aankoop prijs,wat is de km stand.
Een auto van deze bouwjaren heeft in de regel een hoge km stand wat zich vertaald in een lagere aanschaf prijs.
Als je dus gaat winkelen in deze bouwjaren zorg dan dat je op de hoogte bent van de sterke en zwakke kanten van dit model.
Wat je noemt aan deze auto die kapot waren zijn ook de zwakke punten van deze auto,heb dit model zelf gereden,ben zelf wel verschoont gebleven van deze punten,kocht de auto met een lage kmstand.
Iedereen heeft tegenwoordig internet en we weten alles te vinden over van alles en nog wat,maar een auto word nog steeds op basis van de blauwe ogen en emotie gekocht,het was zo'n aardige kerel,lekker bakje koffie,auto stond er mooi bij,garantie zouden we er zeker bij krijgen en onderhoudsboekje moesten ze nog effe op zoeken en N.A.P. zou er dan ook bij zitten.
Als je er geen verstand van hebt ,laten keuren,geeft je een globaal beeld van de staat van de auto.
Nu is het een gevalletje leergeld.
Geeft de garage nog altijd geen reden om een auto zo te verkopen,maar zal ook wel een beetje in de prijs zitten,auto's van die bouwjaren worden weggedaan omdat ze geld gaaan kosten en achterstallig onderhoud hebben.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar