Sinds enige tijd brandt het controle lampjelampje van het motormangement systeem en schokt de motor bij het koud stationair draaien en bij lage toeren in hoge versnelingen. Dit gebeurt zowel bij benzine als bij lpg.
Nadat bij de dealer werd gekonstateerd dat de derde cylinder misfired zijn de bobines van 3 en 4 verwisseld maar dat gaf dezelfde indicatie. Compressie meting gaf aan dat derde cylinder een iets lagere waarde aangaf dan de andere. Dealer stelde voor om de distributie ketting op speling te laten kontroleren.
Gezien de gereden kilometers (170.000) lijkt mij dit een onwaarschijnlijke optie.
Suggesties?
Wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gezien die kmstand op lpg, lijkt het me geen slecht idee de kleppen/speling te laten controleren.
Groeten Marcel
Klacht zoeken bij cilinder drie. De bougie hebben ze niet even in een ander gat gezet???? Ik denk ook dat het verstandig is om de ketting eens te controleren niet vanwege jou klacht maar gezien het feit dat kettingproblemen bij de Primera Almera en ook bij de Micra tegenkomen kan je niet vroeg genoeg wezen. Wat de klepspeling betreft kan je het maar beter goed in de gaten houden. Nissan ondersteund niet voor niets de lpg niet meer!!!!!!!!!!!
Ton
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan X-Trail of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar