Ik heb een 1.0 n-cvt sinds een maand die als hij koud is prima werkt, maar als hij warm is blijft de transmissie na stevig gas geven hangen, ik kan dan niet harder dan 60 of 70 km/h en de motor maakt dan enorm veel toeren. De auto heeft iets meer dan 60000 km gereden. En schijnt een tijdje stil te hebben gestaan.Heb de automaat bak olie al vervangen maar de olie die eruit kwam was nog nieuw dus dat heeft dus ook weinig nut gehad.
Wie o wie weet wat mijn probleem is??
Alvast bedankt.
Groetjes Berry
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Grote kans dat de poederkoppeling is gaan klonteren. Normaal moet je bij volgas het toerental max tot 5500 zien stijgen icm een stevige versnelling. Zeker nooit het rode gebied in.
Mijn vrouw der micra (1300 van 1998 met cvt) had het zelfde probleem toen wij hem kochten. Kreeg van de monteur als tip er een tijdje stevig mee te gaan rijden. Heb de vorige eigenaar gesproken toen, en die zei dat er altijd erg voorzichtig mee gereden was. Dat verklaarde een hoop.
Duurde ongeveer 500km waarna het steeds beter werd. Tot op de dag van vandaag geen enkel probleem meer mee gehad.
Je kan voor de zekerheid ook even de koolborstels controleren.
Gr Fred
Hoi Fred bedankt voor de snelle reactie!
Ga proberen of dit de oplossing is maar ben bang dat ik de bak sloop als ik te lang door rijd hiermee.
En wat zou nou de reden zijn dat de bak koud wel goed schakeld?
Groet Berry
12 jaar
Dat kan ik je dus niet vertellen. Hij deed het bij ons op alle temperaturen.
De symtomen waren het zelfde als jij hebt, alleen die verdwenen door er wat steviger mee te gaan rijden. Ik bedoel dus niet als een gek elke keer het rode in jagen maar wel doortrekken.
Heb je de koolborstels al gecheckt? Is niet veel werk.
Gr Fred
12 jaar
Ik ga vanavond even een stukje rijden en zal regelmatig een stukje stevig gaan rijden.
De koolborstels heb ik nog niet bekeken.
Weet ook niet precies hoe ik daarbij kom en hoe ik zie of ze nog in goede staat verkeren.
Maar hopelijk weet jij het misschien, en wil je me het fijne ervan uitleggen.
Groet Berry
12 jaar
Voor op de bak als je voor de auto staat zit een peilstokje van de bakolie.
Vlak daarbij in de buurt zit een plat plaatje wat de vorm heeft van een rechthoek met 2 afgeronde hoeken. Die zit vast met 2 steek 10 schroeven.
Er zit ook een stekker op. Als je de stekker los maakt en de 2 schroeven los draait met een klein dopje 10mm, komt er de casette zo uit.
Als je kijkt zitten er 2 koolborstels aan met een veertje er achter, die een merkteken hebben hoe ver ze versleten mogen zijn.
Terug er in zetten is net anders om. Kost je mss 15 min werk om ze te controleren. Het is een beetje friemelen omdat er niet veel plaats is maar het gaat wel.
Mochten ze te ver weg zijn zullen ze niet goed contact maken om de koppeling te bekrachtigen.
Ik vermoed dat ze nog wel ok zullen zijn, omdat die van mijn vrouw der Micra er nu 130000km in zitten en nog niet op zijn.
Zo'n casette met nieuwe koolborstels zijn niet goedkoop, maar als aternatief kan een bedrijf die bv startmoteren en dynamo's revizeert er vaak nieuwe borstels in zetten wat een stuk goedkoper is.
Gr Fred
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar