auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Nissan Micra: loopt niet stationair met warme motor

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.0

goeie morgen,jullie zijn mijn laatste kans.....ik heb een micra k10 1.0 automaat .
ik heb het volgende vervangen:
bobine
verdelerkap
bougiekabels
bougies
rotor
contactpunten
condensator
brandstoffilter
distributiesnaar
v snaar
carburateur gereinigt en voorzien van nieuwe pakkingen.
nu het probleem:
als ik hem koud start loopt hij perfct op zijn choke, maar zodra hij warm word slaat hij direct af.
als ik de toeren op schroef...stationair 950 toeren dan loopt hij goed.
overigens is dit niet goed voor de automaat!!!!weet iemand waar ik moet zoeken??
onder op de carburateur zit een stift die geen stroom krijgt.....de twee groene draden lopen de dradenboom in, maar ik vind ze nergens terug???
of zit er ergens een zender die puls door geeft??
ik ben inmiddels al een maand aan het zoeken, en begin de draad kwijt te raken....
help a.u.b,
ik wil mijn micra niet kwijt!!
alvast bedankt!
mvg S.Benjamins

Geplaatst door

benjamins (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik durf bijna niet te reageren ( schiet tevaak met losse flodders).
Voordat je deze reparaties hebt uitgevoerd was toen de klacht erook al of is deze na de reparaties ontstaan?
Dit is een carburateur motor , als je er een co meter op aansluit zou je kunnen zien wat er gebeurd.
Als co telaag is (arm mengsel) blijft hij niet lopen.
Klepspeling al gecontroleerd.
De stift zit deze echt in de carburateur of zit deze in het inlaatspruitstuk , als deze in het inlaatspruitstuk zit is het een verwarmingselement die voorkomt dat de brandstof teveel condenseert in het spruitstuk als deze nog koud is.

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

[quote=kaleido 1]Ik durf bijna niet te reageren ( schiet tevaak met losse flodders).
Voordat je deze reparaties hebt uitgevoerd was toen de klacht erook al of is deze na de reparaties ontstaan?
Dit is een carburateur motor , als je er een co meter op aansluit zou je kunnen zien wat er gebeurd.
Als co telaag is (arm mengsel) blijft hij niet lopen.
Klepspeling al gecontroleerd.
De stift zit deze echt in de carburateur of zit deze in het inlaatspruitstuk , als deze in het inlaatspruitstuk zit is het een verwarmingselement die voorkomt dat de brandstof teveel condenseert in het spruitstuk als deze nog koud is.[/quote]
je zegt het zelf al Ferrie....Losse Flodder
Je leest dat er een carburateur opzit, maar welke weet je niet....en die co-meter heeft elke particulier gewoon in de schuur staan.....

Kijk even wat je nu zelf vandaag allemaal overkalkt...Bij die Mercedes c-klasse, bij die Suzuki Swift, Bij die airco van een Kia Sorento, in een topic van 2 jaar oud bemoei je je ook al als moderator..... gisteren bij een Ford Focus, Bij een suzuki Swift ook zo een gok... een onderbemeten Polo met een caravan zie jij de bak niet stuk gaan, geen probleem, als het op het kenteken staat kan het.... en ga zo maar door...
Ik heb je gisteren ook al gezegd....Iemand proberen te helpen is geen ramp, maar hier geef je klakkeloos klokkeluider antwoorden zonder de klepel te weten hangen!!!
Overdenk even je antwoorden, en post niet typische standaard adviezen puur om te posten!! Ga uit van een ervaring die je hebt met een probleem met auto's die je kent en waar je dit al talloze malen hebt geconstateerd....

gr

Mercury
Moderator Problemcar

Mercury 0
badge

12 jaar

goeie middag,

ik ben inmiddels wat stappen verder...
ik heb de draden vanuit de carburateur terug gemeten tot aan de ecu onder de bestuurders stoel.
nu geeft de groene draad vanaf daar al geen signaal.
kan het de vacuum aansluiting zijn vanaf de automaat???
of zit er ook nog een schakelaar tussen die stuk kan zijn?

alvast bedankt voor het mee denken.

evengoed bedankt kaleido!

mvg benjamins

sefferin 0

12 jaar

helaas,
er zit geen vacuum op de automaatbak.
nu bezig met de ecu vervangen.......
het blijft een raadsel...

gaarne jullie hulp!

bvd sefferin

sefferin 0

12 jaar

Heb je de zekeringen in het kastje onder het dashbord linksonder bij het stuur gecontroleerd???

ik heb de zekeringkast....omdat ik twijvelde na je vraag....nog een keer nagemeten.
alle zekeringen nagemeten en ze zijn allemaal heel.
we volgen de groen witte draad richting de ecu en komen tot de conclusie dat hij gesplitst is met een oranje draad?????
alles door gepiept en is heel????
ik denk dat het een schakelaar op het dashboard word, want een nieuwe ecu blijkt een ramp!!!
nergens te vinden!!!

iemand nog suggesties??

bvd Sefferin

sefferin 0

12 jaar

Ik moet voor deze auto de oude vertrouwde boeken onder het stof vandaan halen.

de ecu is vervangen.......geen oplossing, sterker nog als ik de ecu eraf laat loopt de auto ook gewoon???!!!
ik heb nu nieuwe pakkingen besteld bij nissan.
ik hoop dat dit het probleem oplost.......anders weet ik het echt niet meer!

mvg S.Benjamins

sefferin 0

12 jaar

[quote=Nissanwielmonteur]Ik moet voor deze auto de oude vertrouwde boeken onder het stof vandaan halen.[/quote]
of de microfice ton?

maarten4874 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Micra of stel zelf een nieuwe vraag.