We hebben een nissan sunny 2.0D uit 1998 staan.
Als je flink doortrekt dan rookt en tikt de motor.
Het lijkt net of de brandstofpomp dan niet goed staat, maar wordt bijgesteld door de naaldslagverstuiver als ik het goed heb.
Als we de stekker van de verstuiver afhalen, loopt de auto goed.hij rookt en tikt dan niet meer.
Maar als we hem daarna uitzetten wil hij niet meer starten ( zonder dat de verstuiver aangesloten is dus).
Heeft iemand dit ooit ook meegemaaakt of is het een veel voorkomend probleem.
Hoe kunnen we testen of hij ook daadwerkelijk kapot is.
BVD
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Met een scoop kun de de sensor (piezo element) controleren, maar deze doet het toch. Verandering bij stekker vast en los. Echter heb ik nooit geweten dat een diesel het niet doet met los genomen stekker van de naald sensor. slaat de motor in begin goed aan? en staat de pomp daadwerkelijk wel goed op tijd?
wat is de km-stand.de verstuiver kan stuk zijn maar denk eerder aan de pomp. depomp kan versleten zijn aan de vervroegingszuiger en kan de vervroeging niet meer halen.als je de naaldlichtverstuiver los trekt gaat de pomp volgens mij vol in de vervroeging of in een aangeleerde positie staan.kijk eens of je stekker verbindingen allemaal goed zijn en ook van de motor-ecu.haal deze er eens uit,deze zit voor de versn.pook.
heb het ook een keer gehad dat er vettigheid in zat door de kachelpijpjes heen gekomen.gereinigd en probleem opgelost.
We hebben er een nieuwe naaldslagverstuiver ingezet en hij doet precies hetzelfde.
Waar zit de vervroegingszuiver dan op de pomp?
kun je die zelf vervangen?
stekkers zijn allemaal goed, niet vettig.
BVD.
was ik al bang voor. als de stekkers in orde zijn ,ook van de motor-ecu dan blijft er alleen de pomp over.de luchtmassa meter ook in orde en verder geen foutcodes dan kun je nog proberen de pomp goed op tyd te zetten en liever nog iets vroeger dan voor geschreven helpt dit niet dan moet de pomp eraf en naar een dieseldienst.de zuiger van de vervr. zit onder in de pomp.
We hebben de pomp iets vroeger gezet, hielp niets.
Zullen de pomp dan maar wegbrengen.
Als hij terug is horen jullie meer.
We hebben de pomp weggebracht naar een bosch dienst. Er waren bepaalde dingen aan kapot. Kosten 1200 euro !!!. Pomp weer kapot gemonteerd, daarna deed hij helemaal niets meer.
Andere pomp gevonden op internet voor 200,-
Toen liep de auto wel, maar deed hetzelfde als voorheen.
Daarna hebben we de krukas sensor vervangen en daarmee bleek het probleem verholpen.
Dus onze ouwe pomp was niet kapot, maar volgens bosch dienst wel
raar he ??
sorry dat het zolang geduurt heeft, ik hoop jullie voldoende geinformeerd te hebben
Weet iemand trouwens de afstelgegevens van de brandstofpomp, hij staat nu op het gevoel goed, maar nog niet perfect.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Sunny of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar