close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Nissan Navara : Navara 2002

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: yd25

Motor hapert, dieselt, toerental gaat (omhoog en omlaag) bij 2000 toeren en wil geen toeren daarboven maken.
Op lage toeren rijdt het perfect. Bij intrappen van de gaspedaal houdt het gelijk in en gas los en rijdt weer goed en netjes op lage toeren.
Draait netjes stationair en geen tik of wat dan ook.
Check engine ligth knippert en nissan leest fout (overheat) en verwijst naar de module van de inspuitpomp.

Maar is dat wel zo.
Ik zelf denk de injection pump control unit. dit is op de injectie pomp zelf,

alle suggesties welkom

Mvg

Geplaatst door

dykveld (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een Pickup (D22) Navara neem ik aan???? De Nissan Navara (D40) die kwam pas in 2005

hoi heb je al geprobeert om de brandstoffilter te omzeilen en kijken wat hij dan doet

roland1977 0
badge

15 jaar

@ Nissanwielmonteur: ja is een D22 met de yd22 motor in.
@ Roland, daar het op een vaste toerental doet en met regelmaat zou indien het de brandstoffilter zijn daar van die regelmaat afwijken. zal het toch proberen heb van die brandstoffilters toch liggen, en mischien handig om te weten is gebeurd nadat er in een garage de motor is gewassen, waarom ze dat hebben gedaan weet ik nog steeds niet.
engine check lampje knippert sindsdien.
We gaan de control unit vervangen.

Ik laat het wel weten.

dykveld 0

15 jaar

zit er niet ergens water in dan na het wassen van de moter
of corosie

erik007 0

15 jaar

Ja, na een maand en een ander inspuitpomp, krukassensor en electr. pedaal nog steeds het zelfde probleem.
Wordt vandaag een computer ingezet daarna weet ik het niet meer.
Weet iemand of er een airflowsensor inzit en een nokkenassensor en waar.

Mvg
Rajes

dykveld 0

15 jaar

deze navara is uitgelezen en heeft het volgende:

Self diag results Car Comp Diag Results
time ng
dtc results 0 sensor- intake ok
turbopressure 0 actuator intake ok
egr volume cont/v 7 sensor exhaust ok
p3-pump comm line 4 actuator exhaust ok
coolant temp sen 4 sensor cooling ok
accel pos sen 6 actuator cooling ok
overheat 0 sensor fuel ok
ckp sen/circuit 4 actuator fuel ok
p2-tdc pulse sig 4 sensor-common ng
actuator-common ok
system diag ng
communication ok
others ok


Gaarne uw reactie hierop.

Mvg

dykveld 0

15 jaar

Met welke apparatuur is dat uitgelezen????

Met de consult II van de nissan dealer.

Mvg

PS hun verwijzen mij nogmaals naar een foute injectiepomp maar die is al vervangen en denken dat die mischien per toeval ook niet goed was, ik laat de oude pomp die eraf is gehaald ophalen om evenyueel uit te laten tesetn indien dit mogelijk is.

dykveld 0

15 jaar

Deze types hebben vaak een zieke brandstofdruksensor en de klacht past hier ook bij, vr gr

Ben benieuwd waar jij de brandstofdruksensor vind?????????

Nee? Op dit type niet wielmonteur?????

Kan best, ik zie net dat deze ook 5 jaar ouder is dan de wagen die ik laatst onder handen had en die FPS was stuk en komt veel voor bij die motoren.
Goed, ik zal dit volgen, vr groet

Een airflow meter heeft deze motor niet. Wel een inlaatdruksensor. En de nokkenassensor bevind zich in de dieselpomp. Heb je overigens de massa verbinding nagekeken????

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Navara of stel zelf een nieuwe vraag.