Hoi,
Ik heb in het bezit van een nissan navara waarvan de ventilator enkel werkt op de stand nummer 3 (max. dus)
Kan iemand mij vertellen waar de regeling zit om stand nummer 1 en 2 weer werkend te krijgen.
Naar de ventilator komen 2 draden toe maar heb echter nog niet het vertrek gevonden.
M.v.g.
Ce
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kachelweerstand defect.
Weet helaas niet waar die zit.
Zal het proberen uit te zoeken.
Succes, Pascal
[quote=Pascal Limpen
Weerstand heb ik dus niet gevonden. Dacht dat dit op de motor zat maar neen dus. Mss zit dit achter de schuifregelaar. Is zien.
Hopelijk staan de waardes op de weerstand want heb genoeg vermogen weerstanden liggen.
Alvast bedankt voor het meedenken.
M.v.g,
Ce
16 jaar
Kan ook in een kachelbuis zitten.
Draden vanaf de aanjager terug volgen, dan kom je hem vanzelf tegen.
mvg,
Hans.
Heb het plaatje/weerstand gevonden. Zit achter de motor en is enkel zichtbaar als je de motor er af neem.
Nu is airco laten onderhouden want is weeral 5 jaar geleden :(
Bedankt voor de hulp!
m.v.g,
Cesar
16 jaar
Zit met het zelfde probleem met mij opel vectra C. enkel de maximum stand van mijn verwarming werkt! de rest niet meer... Is dat eigelijk een dure grap of kan je zoiets zelf maken... iemand een idee?
16 jaar
Kost niet veel en is vaak zelf te doen. Is een ding van niks.
Weet niet waar die bij een Vectra zit.
16 jaar
in de buurt van de kachel motor moet een weerstand zitten. Bij mij is dit een metalen plaatje met 4 dikke draden aan. Is zeer gemakkelijk te vervangen. En duur tja 50 zeker, ik weet het niet want garage is op vakantie.
16 jaar
Ik zal eens op zoek gaan naar die kachelweerstand??.. Hoe merk je dat je kachelweerstand stuk is eens je die eruit hebt gehaald?
16 jaar
je kunt hem doormeten, maar als de ventilator alleen op de hoogste stand werkt is de weerstand defect of zijn de contacten slecht.
De weestand hoeft dus niet altijd kapot te zijn.
mvg,
Hans.
Zou dit de boosdoener zijn? Ik heb de draden gevolgd en ben uitgekomen op dit stuk (zie fotos)
[url=http://imageshack.us][img]http://img247.imageshack.us/img247/8056/...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=247&i=hzq...][img]http://img247.imageshack.us/img247/8056/...[/img][/url]
[url=http://imageshack.us][img]http://img247.imageshack.us/img247/787/g...[/img][/url]
[url=http://g.imageshack.us/g.php?h=247&i=gnr...][img]http://img247.imageshack.us/img247/787/g...[/img][/url]
16 jaar
Hij lijkt wel doorgebrand? niet?
mvg
16 jaar
Stuk nissan is 4989
Tja en zo ziet het stuk er bij mij uit buiten die thermische beveiliging. (bovenste ronde stuk, precies pijl)
Thermische beveiliging kan je doormeten met Ohm meter. Moet normaal rond 0 ohm zijn. Anders is stuk versleten of te warm geworden.
Succes ermee, mijne werkt weer prima.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Navara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar