Recent is in onze nissan primera, diesel een nieuwe motor ingebouwd.
na enkele weken haperde de auto bij het rijden. Dit werd in een dag steeds erger.
De garage zei dat we benzine getankt zouden hebben. Helaas was later niet meer te achterhalen of dit inderdaad het geval was, zou kunnen (tankstattion was in belgie). De motor is schoongemaakt en we zijn op vakantie gegaan.
na 200 km weer klachten:
steeds kort (1 seconde) inhouden van motor bij hogere snelheden en langzamer optrekken. Daarna ook zwarte roet bij rijden, mn bij optrekken of berg op, en we konden alleen met lage snelheid berg oprijden (50 km op snelweg duitsland).
Bij garage in Duitsland (350 km gereden) bleek dat er geen koelvloeistoftank was ingebouwd!! (deze dus daar ingezet)
De klachten nu zijn nog als toen op vakantie. En de verstuivers blijken in ieder geval alle vier stuk. Verder zijn er mogelijk nog ander zaken stuk, dat weten we nog niet.
De vraag is nu: wat is de reden hiervan? de garagehouder zegt dat het komt door het benzinetanken. In hoeverre is dit waarschijnlijk en in hoeverre kan het komen doordat er geen koelvloeistoftank was ingebouwd?
Wij hebben veel kosten gemaakt aan deze auto en de garage wil verder niks vergoeden, behalve wat arbeidsloon verminderen.
Helaas hebben we geen garantie (stom nu).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als er echt benzine ingezeten heeft dan is het zeer aannemelijk dat ze daar door stuk gegaan zijn.
dat er geen koelvloeistof tankje in zat heeft daar geen invloed op gehad.
het eningste is dat je dus geen over loop had maar dit gewoon weg liep.
ik snap alleen niet dat ze dat vergeten waren want die hebben ze dan toch over gehouden.
dus conclusie als er benzine in gezeten heeft dan is dat de oorzaak.
groetjes jan.
Het verhaal gelezen ; en ja het lijkt er toch op dat de benzine (ipv diesel) DE boosdoener is...
Heel jammer en triest maar je bent niet de eerste en zal ook zeker niet de laatste zijn die het overkomt
Gr. Jeroen
Ja ik denk ook dat de benzine de oorzaak was. Heb het inderdaad ook al een paar keer meegemaakt. 1 keer hebben we het kunnen redden met drie blikjes dieselbrandstofsysteemreiniger op een volle tank.
Wil je geen hoop geven maar misschien kan je het eens proberen. Kapot is tie toch al. Hoe het verhaal bij ons toen afgeloepn is weet ik niet. Klant heeft auto elders verkocht.
Dank voor je reactie. Klinkt niet best voor de auto. Maar ach, wel wat zuur maar zijn ergere dingen, trein doet het ook.
Wat kan ik nog meer verwachten aan mankementen. Dus m.a.w. heeft het zin de verstuivers te vervangen of is er zeer wel mogelijk meer kapot?
14 jaar
De tank zal ook benzine vrij gemaakt moeten worden, filter vervangen, brandstofpomp zal net zo ver heen wezen als de verstuivers.
Maar heeft de garage dan geen monster genomen van de brandstof? maak het bijna dagelijks mee verkeerd getankt. sommige merken het bij de pomp al (geen probleem) sommige rijden ermee tot hij stilvalt leeg halen afvullen met diesel en ze lopen weer ( weet natuurlijk niet voor hoe lang)
taxi meegemaakt al 3 keer gehad en liep nog als een zonnetje!
gr jan
dat is per wgen verschillend heb je een mercedes en valt die stil dan heb je meestal veel schade.
groetjes jan.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Primera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar