mijn nissan almera diesel houd regelmatig in tussen de 2500 en 3000 toeren hierbij maakt het niet uit of dat die koud of warm is.
als dit gebeurt lijkt het wel of de motor ermee stopt en moet je het gas terug nemen om verder te kunnen rijden, ook trekt hij niet goed door net als in het begin toen ik hem pas had, het lijkt wel of de motor smoort bij hoog toerental.
het probleem is hij doet het niet altijd (inhouden niet altijd, smoren bij hoog toerental wel altijd.), de klep op de brandstofpomp is vervangen als ook de lucht massa meter. (dit heeft niks gebracht als een flinke rekening.)
bij het uitlezen komen er geen problemen naar voren.
ook rijd ik zeker niet onder zijn toeren oid,wat kan dit zijn?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de staat van het brandstoffilter???
Het brandstoffilter is al enkele keren vernieuwd (origineel Nissan.) dit probleem speelt al 3 jaar en de Nissan dealer weet het ook niet meer.
Het draait er meestal op uit we kunnen dit is proberen of dat maar het moet wel betaald worden ook al helpt het niet.
14 jaar
Is er al eens gekeken naar de stkkerverbinding van de "turbo boost solenoide valve" zoals dat omschreven wordt?????
http://s636.photobucket.com/albums/uu86/...
Dat zou ik zo niet weten, kan ik dat makkelijk zelf bekijken? (waar bevind deze stekker zich.)
Is dit een kwestie van de stekker los maken schoonmaken en of contactspray inspuiten oid?
14 jaar
Als je op de afbeelding kijk dan moet je de stekker zoeken net achter de inlaatbuis die vanaf het luchtfilterhuis komt.
Ik denk dat schoonmaken en contatspray wel wat zal helpen. Je kan ook de stekkertjes wat samenknijpen zodat deze strakker op de pennetjes vallen.
Het was toen des tijds de bedoeling dat de stekker vervangen werd. Er was een reparatiesetje voor: 24168-AU000.
Ton,ik ga het van de week proberen mogelijk brengt het resultaat.
bedankt alvast voor de hulp je hoort er binnenkort meer van.
14 jaar
ik heb een aantal stekkers losgemaakt omdat het mij niet helemaal duidelijk was welke ik nou precies moest hebben.
het viel mij op dat alle stekkers van gegoten kunststof zijn en deze kan ik niet wat samenknijpen lijkt mij, of ik heb nog steeds niet de goede stekker gevonden, wel heb ik alle stekkers ingespoten met contact spray en daarna weer terug gemonteerd.
Ton bedoel jij de stekkers tussen de accu het spatbord en het begin van de inlaatbuis die naar het luchtfilterhuis loopt of de stekkers precies aan de andere kant?
ik heb nu de stekkers gedaan aan de andere kant gedaan onder ander de Hitachi boost stekker mogelijk bedoel je deze?
ik ben wezen proef rijden en hij hield toen niet in wel lijkt het of die hoog in zijn toeren nog iets smoort, nu is het moeilijk om te zeggen of het over is omdat die niet altijd inhoud dus dit gaan ik deze week volgen en hier geef ik na enkele dagen uitslag over.
bedankt alvast voor de tips en ik ga hem nu een paar dagen volgen hoe of wat!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar